طغیان پل روی رودخانه حومم و مسدود شدن راه ارتباطی 8 روستا/ رهاسازی دو مینی بوس برای تردد آزاد اهالی منطقه از دهستان سنگر


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836952

عدم پیش بینی مشکل توسط مشاور پروژه به یک مشکل تبدیل شده است

پس از رهاسازی آب از سد سفیدرود به کانال سمت چپ سد سنگر، ​​پل موقت روی رودخانه هومرود دچار آبگرفتگی و مسدود شدن راه ارتباطی 8 روستا شد، مشکلی که به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن کارکنان پروژه برای مردم مشکل ساز شد. و فرماندار سنگر قبلا این موضوع را پیش بینی و پیگیری کرده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ساخت پل رودخانه هوم در شهر سنگر پروژه ای است که از تیرماه سال گذشته آغاز شد. این پل طبق طرحی که پیمانکار ارائه کرده و زیر نظر بزرگراه است، قرار بود تا شهریور ماه امسال تکمیل شود.

پیمانکار برای تردد مردم در مسیر پل اصلی که اکنون با رهاسازی آب سد سفیدرود به کانال سمت چپ سد سنگر به زیر آب رفته است، پل موقتی در نظر گرفته است و این امر باعث اختلال در مسیر ارتباطی 8 روستا شده است.

این مشکلی است که رئیس آبیاری ترانشه با ارسال نامه ای از بهمن 1400 پیش بینی کرده بود.

5b0fe678 de4c 461f a698 a2e6ad9aebae خبر خاکستری

حسین موهبتی که بیش از دو هفته است سرپرستی سنگر را برعهده نداشته است در گفت و گو با ۸دی از پیش بینی این مشکل از روز اول مسئولیت خود خبر داد و در مورد ساخت پل با استاندار و سایر مسئولان مربوطه صحبت کرد. و موضوع از سوی فرماندار رشت پیگیری شد.

به گزارش ردیاب منطقه سنگر، ​​خبرنگار برای تشریح وضعیت فعلی با حسین موهبتی بخشدار سنگر گفت و گو کرد که در ادامه می خوانید:

حسین محبتی بخشدار سنگر در خصوص وضعیت پروژه پل گفت: در اولین روزهای کاری بنا به پیش بینی های صورت گرفته از وضعیت پل بازدید کردم و موضوع را با فرماندار شهرستان راش در میان گذاشتم که ایشان نیز موضوع را در میان گذاشتند. وی همچنین در بهمن ماه 1400 با ارسال نامه ای به رئیس اداره آب ابراز نگرانی و پیش بینی کرد که چنین مشکلی پیش بیاید.


تردد در 8 روستا به سختی انجام می شود

وی با بیان اینکه ساخت پل زیر نظر بزرگراه با قرارداد مشخص است که تیرماه سال گذشته به اتمام رسید و مهلت تکمیل آن تا شهریور ماه سال جاری در نظر گرفته شده است، گفت: آب از سد سفیدرود، آب از آن سرریز شد و رفت و آمد 8 روستا را مختل کرد.

بخشدار سنگر در تشریح موقعیت پل بر روی رودخانه حومم گفت: آب این رودخانه بخش مرکزی شهر از رشت تا حومم را در بر می گیرد. دو مشکل وجود داشت. اولین مشکل این است که مردم پایین دست مانند هوم و مرکز رش نیاز به آب داشتند که مشکل تامین آب با آب جاری حل شد، اما مشکل دیگری وجود دارد، بحث قاچاق انسان در روستاهای اطراف و طبق پیش بینی ما قاچاق است. مشکل ساز شده است.

وی افزود: یک روز قبل از رهاسازی آب از سد با پیشنهاد معاون راهداری راهداری مبنی بر اضافه کردن 8 لوله که تامین کننده آب هستند مواجه شدیم و امکان تردد وجود دارد اما من، معاون و اهالی موافقت کردیم که این پیشنهاد حل نمی شود و آب می پرد و پل زیر آب می رود، با این همه پیش بینی این اتفاق افتاده است.

فرماندار سنگر با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل ادامه داد: بزرگراه باید یک پل موقت را از صومعه سرا جابجا کند و به گفته آنها به زودی این پل موقت جدا و منتقل می شود. .


بخشداری سنگر از تمام ظرفیت خود برای خدمت رسانی به مردم استفاده می کند

وی با بیان اینکه این مشکل علیرغم تمامی تذکرات و پیش بینی هایی که در مدت کوتاهی از مسئولیت خود در قبال ستاد راهداری و … داشتم به وجود آمد، گفت: بخشداری سنگر از تمام ظرفیت خود برای ارائه خدمات به مردم استفاده می کند.


برای تردد آزادانه مردم در منطقه دو ون و چند خودرو توزیع کنید

موهبتی ادامه داد: از صبح فردا دو مینی بوس و چند دستگاه خودرو برای تردد آزادانه مردم در مسیر جایگزین در اختیار مردم قرار می گیرد. این بار امنیت، توان و ظرفیتی برای پوشش 8 روستا وجود ندارد و با هماهنگی راهداری تابلوهای راهداری در جاده ها نصب شده تا مردم تا زمان ساخت این پل موقت از آن استفاده کنند.

وی افزود: اهالی و دانش آموزان می توانند از دو دستگاه وانت و چند خودرو به صورت رایگان استفاده کنند.

بخشدار سنگر با اشاره به پیشرفت فیزیکی 43 درصدی پروژه پل هوم رود گفت: مشکل اصلی پیش بینی نشدن وضعیت پل موقت موسوم به آبنما یا کنارگذر توسط مسئولان راهداری است.

وی در پایان گفت: از آنجایی که از روزهای اول مسئولیت خود پیگیر موضوع این پل بوده ام همچنان به صورت جدی برای رفع این موضوع تلاش می کنم و حتی موضوع را با مراجع نظارتی برای نظارت بر این موضوع مطرح خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید