طغیان و طغیان رودخانه ها در استرالیا/عکس

طغیان و طغیان رودخانه ها در استرالیا/عکس

مقامات استرالیایی روز جمعه از هزاران نفر در جنوب شرقی این کشور خواستند تا خانه های خود از جمله برخی در حومه غربی ملبورن را تخلیه کنند، پس از دو روز باران بی وقفه که باعث جاری شدن سیل شد و برخی رودخانه ها از ساحل خود خارج شدند.

به گفته مقامات، بخش‌های وسیعی از ویکتوریا، جنوب نیو ساوت ولز و ایالت جزیره‌ای شمالی تاسمانی تحت تأثیر یک سیستم آب و هوایی شدید قرار گرفتند و برخی مناطق تا اواخر روز چهارشنبه بارندگی بیش از یک ماهه را تجربه کردند.

بر اساس گزارش رویترز، سطح آب در بسیاری از رودخانه‌های ویکتوریا از جمله ماری‌بیرنونگ در غرب ملبورن و گولبرن در شمال به سطح سیل‌های بزرگ رسیده است و ساکنان را مجبور به تخلیه یک شبه کرده است.

یک مقام محلی گفت: روز شنبه در مورد بازگشایی مرکز قرنطینه کووید-۱۹ که هفته گذشته پس از لغو قوانین کرونا در کشور بسته شده بود، تصمیم‌گیری می‌شود تا به سیل‌زدگان سرپناه داده شود.

Channel Nine News نیز در گزارشی به نقل از یک مقام محلی ویکتوریا گفت: در حال حاضر هزاران خانه در سراسر ویکتوریا به دلیل آنچه که مقامات به عنوان یک وضعیت اضطراری بزرگ توصیف می‌کنند دچار سیل یا محاصره آب‌های سیل شده‌اند. همچنین برق بیش از 4700 خانه نیز به دلیل سیل قطع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید