طغیان رودخانه کاجو فروکش کرد. محور مسدود شده یک طوفان باز/گرد و غبار بود. هنوز مهمان سیستانی است


ساعت: 08:16
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1880963

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان:

علیرضا شهرکی گفت: شعاع دید فعلی در شهرستان زابل به دلیل تداوم وزش باد گرد و خاک با سرعت بالای 100 کیلومتر در ساعت به 800 متر رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا شهرکی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون در خصوص آخرین وضعیت جوی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز شاهد افزایش پدیده گرد و غبار در منطقه شمال استان هستیم که از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است. سرعت آن به 100 کیلومتر در ساعت رسید، مه افزایش یافت و دید به 800 متر کاهش یافت.

وی افزود: این پدیده موجب تعطیلی ادارات استان سیستان به جز دفاتر خدمات رسانی به مردم شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان ادامه داد: همزمان با این پدیده شرایط جوی از جمله رعد و برق، باران و باران در جنوب استان ادامه داشت و باعث مسدود شدن برخی از راه های ارتباطی شد.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین گزارش ها در یک ساعت گذشته مسیر مسدود شده مهرستان به ایرانشهر بازگشایی شده و طغیان رودخانه کاشو کمی کاهش یافته و موفق به احیای برق منطقه شده ایم.

این مسئول گفت: به دلیل شرایط جوی استان تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است.

به گفته شهرکی؛ شرایط طوفانی و گرد و خاکی امروز در منطقه سیستان ادامه دارد اما از فردا از شدت آن کاسته می شود تا روز پنجشنبه هوای سیستان ناآرام خواهد بود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان گفت: سالمندان و افراد آسیب پذیر از انجام فعالیت های ورزشی در فضای باز خودداری کنند، افراد در صورت امکان در خانه بمانند و در و پنجره ها را ببندند تا در معرض آلودگی قرار نگیرند و ج در صورت مشاهده علائمی مانند کوتاهی کوتاهی بدن. نفس و خس خس سینه به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید