گمانه زنی ها در مورد افزایش دمای هوا در برخی شهرها تا 50 درجه سانتیگراد / پیش بینی طوفان و طوفان در پایتخت؛ گرد و غبار در برخی استان ها در حال افزایش است


ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877022

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از وقوع رگبار باران در نقاط مختلف کشور، تداوم خیزش گرد و غبار در نوار شرقی و تجربه دمای 50 درجه سانتیگراد در اهواز خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت هواشناسی کشور گفت: امروز یکشنبه (۹ خرداد) در دامنه های شمالی البرز در گیلان مازندران، در ارتفاعات خراسان شمالی و خراسان شمالی، افزایش ابر، باران و باد شدید، به ویژه در ساعاتی. بعد از ظهر اتفاق می افتد. فردا دوشنبه (30 خرداد) در دامنه های البرز واقع در مازندران، شرق تهران و غرب سمنان، استان خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: روز سه شنبه (31 خرداد) در رشته کوه های البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران و همچنین در کوه های جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال هرمزگان بارش موقتی پیش بینی می شود. روز چهارشنبه (۱۱ تیر) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در ارتفاعات جنوب کرمان رگبار و رعد و برق شکسته همراه با وزش باد پیش بینی می شود.


امسال تابستان خنکی نداریم / 42 درجه سانتیگراد انتظار تهرانی ها را دارند

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور ادامه داد: همچنین روز پنجشنبه (دوم تیرماه) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و در غرب گیلان رگبار رگباری همراه با وزش باد شدید موقتی در بخش هایی از غرب. در کشور وزش باد شدید همراه با گرد و غبار پیش بینی می شود.

ضیاییان گفت: وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک امروز (29 خرداد) در نوار شرقی به ویژه در منطقه زابل ادامه دارد. چنین وضعیتی در نیمه شرقی کشور در روز دوشنبه 30 ژوئن رخ خواهد داد.

وی افزود: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر شدت می یابد و احتمال گرد و خاک در این استان ها دور از انتظار نیست. همچنین در این مدت در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت هواشناسی تهران در 2 روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (30 خردادماه) صاف و وزش باد، بعد از ظهر نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید. با کمینه دمای 25 درجه و بیشینه 36 درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه (31 خرداد) صاف و وزش باد با کمینه دمای 23 درجه و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان درباره گرمترین و سردترین شهرهای کشور از طریق آموز و فردا گفت: امروز و فردا (29 و 30 خردادماه) اهواز با دمای 50 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای 11 درجه سانتیگراد. سردترین مراکز استانی کشور هستند.


دما در آستانه افزایش است

مدیرکل هواشناسی سازمان هواشناسی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از اواسط هفته جاری دمای هوا در بسیاری از نقاط کشور افزایش می یابد.

ضیائیان گفت: از اواسط هفته جاری در بسیاری از نقاط کشور شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود و در استان های غربی کشور پدیده گرد و غبار خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل هواشناسی سازمان هواشناسی، امروز در برخی نقاط شمال خراسان و خراسان رضوی، غرب ارتفاعات و ارتفاعات سمنان و شرق استان تهران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و رعد و برق پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا شاهد وزش باد 120 روزه در شرق کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید