بارش شدید باران در تهران/ خطر طغیان فصلی رودخانه

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه زرد اعلام کرد: افزایش ابر همرفتی و بارش باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ به ویژه در عصر و شب در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی تهران. استان به ویژه در ارتفاعات شمال شرق از ظهر. از یکشنبه (30 اوت) تا چهارشنبه (2 سپتامبر) پیش بینی می شود.

در نتیجه این خطر احتمال جاری شدن آب و طغیان برخی گردنه ها، طغیان رودخانه ها و مسیل های فصلی، رعد و برق، احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید لحظه ای، ظهور مه و کاهش دید در ارتفاعات و گردنه های کوهستانی وجود دارد. , اختلال موقت در تردد . به ویژه در جاده های کوهستانی احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع مختلف و بخش های کشاورزی پیش بینی شده است.

در این شرایط آب و هوایی به منظور کاهش خسارات و تلفات، تردد و استراحت در حاشیه و بستر جاده ها و رودخانه ها، جابجایی عشایر عشایر، پرهیز از کوهنوردی و بالا رفتن از ارتفاعات، پارک خودرو در کنار درختان فرسوده، انجام شود. از پرواز با هواپیماهای سبک و هلیکوپتر خودداری کنید توصیه می شود سازه های موقت از جمله گلخانه های سقفی و تابلوهای تبلیغاتی تقویت شود و دستگاه های اجرایی مانند نیروهای امدادی، اداره راه، شهرداری، وزارت نیرو و … آماده شوند.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد به معنای وقوع پدیده جوی است که می تواند باعث اختلال در سفر و کار روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید