هشدار طغیان فصلی رودخانه برای استان های پر بارندگی

هشدار طغیان فصلی رودخانه برای استان های پر بارندگی

روز جدید کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور نسبت به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها در استان ها با بارش شدید باران هشدار داد.

ساناز جعفری گفت: امروز به تدریج سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور شده و پیش بینی می شود این سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب و برخی مناطق شمال غرب و مرکز کشور بارندگی ایجاد کند. این شرایط در ساعات اولیه شب در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و قزوین، استان های البرز و تهران با بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه است.

وی ادامه داد: فردا علاوه بر استان های مذکور، این شرایط برای فارس، بوشهر، رشته کوه های البرز و برای مرکز و شرق کشور به صورت پراکنده پیش بینی می شود، بارش شدید باران برای امروز در استان های کرمانشاه خواهد بود. ایلام، لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی خوزستان و غرب اصفهان.

به گفته جعفری بیشترین بارش فردا در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، لرستان، شمال بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، غرب کرمانشاه و غرب کردستان خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش دما، بارش در کوه ها و مناطق سردسیر به ویژه کوه های زاگرس مرکزی و رشته کوه های البرز به صورت برف است که می تواند منجر به لغزندگی جاده ها در محورهای برون شهری شود.

جعفری افزود: با توجه به شدت بارندگی ها هشدار نارنجی رنگی برای استان های دارای بارندگی شدید صادر شده که موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی می شود.به شهروندان این مناطق توصیه می شود از خودداری کنند. حتی الامکان سفرهای برون شهری و هرگونه فعالیت کوهنوردی و جاده و وسایل نقلیه موتوری برای تردد زمستانی در آمادگی کامل باشد.

وی گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان های گیلان و اردبیل وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود. همچنین سامانه بارشی روز جمعه در استان های فارس، بوشهر، شرق خوزستان، جنوب اصفهان، شمال کرمان، یزد، کرمان و سمنان فعال است و به تدریج از شرق کشور خارج می شود./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید