ورود دو بارندگی به کشور در هفته جاری/ افزایش بارندگی ها در 20 استان و احتمال طغیان رودخانه ها

ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800800

سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی به کشور در هفته جاری و کاهش وزش باد و دما خبر داد و با اشاره به بارش باران در نقاط مختلف کشور، نسبت به افزایش بارندگی در 20 استان و آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه ها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش ها امروز در مناطق جنوبی، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور ادامه دارد، غرب تهران بارندگی ها در حال تشدید است.

امروز شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، جنوب اردبیل، گیلان و همچنین در نیمه جنوبی فارس، کرمان، هرمزگان، جزایر شرق خلیج فارس و تنگه هرمز است. ، خراسان جنوبی.

فردا علاوه بر مناطق بالا، در غرب اصفهان و جنوب غرب کشور بارش و در شمال غرب و غرب کشور وزش باد و کاهش محسوس دما خواهد بود که اغلب به صورت برف خواهد بود. ، پیش بینی می شوند.

فردا در شرق گیلان، غرب مازندران، شمال زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام، شمال کوه‌های خوزستان و همچنین در جنوب شرق فارس، شرق هرمزگان و الجزایر در شرق و حور فارس بارش شدید خواهد بود. خلیج فارس .

این سامانه بارشی روز سه شنبه در نواحی جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق و شرق کشور که در دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و بخش هایی از غرب و جنوب غرب کشور واقع شده اند فعال می شود. کاهش دما پیش بینی می شود. در این روز شدت بارش در نواحی جنوبی فارس، هرمزگان، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی خراسان جنوبی است و اواخر روز سه شنبه سامانه از شرق کشور خارج می شود. .

چهارشنبه هفته جاری با ورود سامانه بارشی دیگری از غرب کشور، در شمال غرب، استان های کرمانشاه، شمال ایلام و همچنین در سواحل غربی دریای خزر بارش برف خواهد بود.

وزش باد شدید طی دو روز آینده در نیمه شرقی کشور پیش بینی می شود.

دریای خزر امروز و فردا و خلیج فارس و تنگه هرمز از امروز تا سه شنبه طوفانی و طوفانی است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز و فردا دمای هوا در شمال غرب و سواحل خزر بین 7 تا 9 درجه کاهش می‌یابد و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب بین 7 تا 9 درجه کاهش می‌یابد. ، مرکز و شرق.

آسمان تهران امروز نیمه ابری تا نیمه ابری گاهی بارش متناوب و وزش باد با حداقل دمای 3 و حداکثر 10 درجه است. فردا نیمه ابری تا ابری گاهی بارش باران و وزش باد با حداقل دمای 2 و حداکثر 9 درجه. و وجود خواهد داشت.

بندرعباس با بیشینه دمای 19 درجه گرم ترین و تبریز با حداکثر دمای 1- درجه سردترین مرکز استان کشور است.

بارش، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، مناطق مستعد تگرگ و مناطق با آب و هوای سرد و شدید بارش برف و کولاک

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به تشدید سامانه بارشی هشدار داد و گفت: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، بارش تگرگ در مناطق مستعد تگرگ و برف و کولاک در مناطق سردسیر و اقلیم بالا. امروز برای نیمه جنوبی فارس، بوشهر، غرب و جنوب غرب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی برف پیش بینی می شود.

این شرایط جوی فردا در استان های گیلان، غرب مازندران، آذربایجان غربی، اردبیل، لرستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، شمال خوزستان، هرمزگان و جنوب کرمان و روز سه شنبه در هرمزگان، کرناتا، شمال کرمان، فارم سیستان خواهد بود. و بلوچستان و خراسان جنوبی، جنوب شرقی لرستان، نیمه شرقی خوزستان و چهارمحال و بختیاری.

خروجی، طغیان معابر عمومی، بالا آمدن رودخانه ها و مسیل ها، طغیان رودخانه ها، لغزندگی، مه و کاهش دید در جاده ها، گرفتگی معابر و برف، احتمال افت فشار گاز، تاخیر یا لغو پرواز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید