تداوم بارندگی و کولاک در اکثر استان ها و احتمال طغیان رودخانه ها / تهران فردا سردتر می شود

ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781939

سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی در کشور و بارش ها، احتمال طغیان رودخانه ها و رگبار برف در اکثر استان های کشور خبر داد و اعلام کرد: روز سه شنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد پیش بینی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی؛ امروز در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارندگی کوتاه مدت خواهیم داشت؛ همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب استان‌های سمنان، اصفهان و یزد، مرکزی، کوم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، هرژن، خراسان جنوبی. رضوی و شمال سیستان و بلوچستان بارش گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش نسبی دما بین 3 تا 5 درجه و در مناطق سردسیر ارتفاع از برف پیش بینی می شود.

با توجه به شدت بارندگی امروز در مناطقی مانند البرز، تهران، قزوین، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق استان های خوزستان و فارس، نیمه غربی اصفهان، شمال و غرب سمنان، نیمه غربی. یزد و شرق لرستان و گیلان و مازندران احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن آب در مسیرها، در مناطق کوهستانی و سردسیر، کولاک و احتمال رعد و برق وجود دارد.

از شدت بارش فردا در دامنه های جنوبی البرز و استان های غربی و مرکزی کشور کاسته می شود و در جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور بارش خواهیم داشت.وزش باد شدید است.

روز دوشنبه در جنوب غرب و در استان های فارس، شرق چهارمحال و بختیاری، کهگیلو و بویراحمد، جنوب اصفهان، کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی با بارش متناوب و گاهی رعد و برق کاهش می یابد.

روز سه شنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد پیش بینی می شود که در ارتفاعات کرمان و هرمزگان ابری و پاره پاره و بارش خفیف باران پیش بینی می شود.

چهارشنبه هفته جاری جوی آرام و پایدار را در سراسر کشور خواهیم داشت که از اواخر این روز با نفوذ جریانات شمالی به غرب دریای خزر بارش در استان های اردبیل و گیلان آغاز می شود.

آسمان تهران امروز ابری و مه آلود همراه با بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای 11 درجه بالای صفر و فردا حداقل دمای 7 و حداکثر 12 درجه بالای صفر پیش بینی می شود. آسمان تهران فردا ابری همراه با مه خفیف، گاهی باران و به تدریج کاهش ابر پیش بینی می شود.

مشهد با دمای چهار درجه زیر صفر سردترین مرکز استان است. همچنین زنجان با یک درجه زیر صفر و بوینورد با 2 درجه بالای صفر یکی از سردترین مراکز استان و بر خلاف اهواز و بندرعباس با حداکثر دمای 32 درجه بالاتر از گرمترین مراکز استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید