از عصر چهارشنبه بارندگی در لرستان آغاز می شود/ احتمال طغیان رودخانه ها وجود دارد


ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911064

مرادپور با بیان اینکه بارش ها در لرستان از عصر چهارشنبه آغاز می شود، گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، افزایش سطح رودخانه ها، ایجاد روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و ریزش کوه در مناطق کوهستانی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز مرادپور در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک در خصوص آخرین وضعیت جوی لرستان اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی جدید به آسمان لرستان بارش ها از عصر چهارشنبه آغاز می شود و پیش بینی می شود بین ساعت 20 بارندگی شود. و به طور متوسط ​​40 میلی متر.

وی افزود: برای نواحی شمالی و غربی استان حدود 10 تا 25 میلی متر بارندگی پیش بینی می شود، این در حالی است که نواحی جنوب شرق و شرق استان مانند شعل آباد و جنوب شهرستان الیگودرز به بیش از 55 میلی متر می رسد.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا عصر پنجشنبه ادامه دارد، گفت: پس از این بارندگی ها احتمال آبگرفتگی جاده، بالا آمدن سطح رودخانه ها، ایجاد روان آب، سیلابی شدن کانال ها و ریزش کوه در مناطق کوهستانی وجود دارد.

وی گفت: این سامانه در ارتفاعات و در مناطق سردسیر با بارش باران، رعد و برق و وزش باد ناگهانی همراه با بارش برف و رعد و برق همراه است.

مرادپور گفت: نظافت و لایروبی جداول و آبراه ها، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه های فصلی، رعایت احتیاط های لازم هنگام رانندگی در جاده ها، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی و چرای دام در مناطق مرتفع، حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و … احتیاط در تردد عشایر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید