روند افزایشی ابتلا به کرونا در کرمانشاه/ مهمترین عامل کنترل بیماری کرونا واکسیناسیون جهانی است.


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884864

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد؛

سارا شاه آبادی گفت: متاسفانه در روزهای اخیر بار دیگر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در بخش سرپایی و بستری کرمانشاه بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، 21 خرداد 1401 اولین روزی بود که آمار امیدبخش روز عاری از کرونا منتشر شد و همه مردم امیدوار بودند پایان این بیماری هولناک را جشن بگیرند.

مدت ها انتظار کاهش آمار کرونا را داشتیم و انتشار این آمار موجی از شادی را در بین کادر درمانی و مردم به همراه داشت.

اما دیری نگذشت که انتشار آمار رو به رشد بیماری کرونا از نظر تعداد مبتلایان و بستری‌ها نگرانی‌ها را در این زمینه افزایش داد.
کم کم رنگ های قرمز و نارنجی به نقشه ایران بازمی گردند و لزوم رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی بیش از پیش مورد تاکید قرار می گیرد.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، بیشتر مبتلایان مربوط به افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند.

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: متاسفانه در روزهای اخیر باز هم شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا چه در بخش سرپایی و چه در بخش بستری هستیم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در هفته های اخیر تعداد بستری های ما به یک نفر در روز رسید اما متاسفانه در شبانه روز گذشته 42 نفر بستری بودیم که از این تعداد 3 نفر در بیمارستان بستری هستند. وضعیت جدی است و این افزایش می یابد.» ابتلا به این بیماری.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرستان های گیلانغرب، سرپلذهاب، صحنه، روانسر، کنگاور، هرسین، سنقر، اسلام آباد غرب و دالاهو در وضعیت زرد قرار دارند و تعداد بیماران در این شهرستان ها رو به افزایش است.

شاه آبادی گفت: مهمترین عامل در کنترل بیماری کرونا واکسیناسیون جهانی است. همانطور که در گذشته شاهد بودیم، به دلیل استقبال مردم از واکسیناسیون، تعداد بستری ها و مرگ و میرها به شدت کاهش یافته است. بنابراین توصیه می کنیم افرادی که بالای 18 سال و 6 ماه سن دارند، پس از تزریق آخرین واکسن، یک تزریق اضافی دریافت کنند.

وی ادامه داد: در کلاس سوم افرادی که بین 12 تا 18 سال هستند و بیماری زمینه ای یا بیماری ژنتیکی یا ارثی دارند مراجعه کنند.

معاون فنی رئیس جمهور در امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: نکته مهم این است که کسانی که اصلا واکسینه نشده اند، بر اساس بررسی های انجام شده، اکثر کسانی که در بیمارستان بستری می شوند و حالشان بدتر می شود، افراد هستند. افرادی که هیچگونه واکسیناسیونی دریافت نکرده اند باید بلافاصله اولین آمپول را انجام دهند و بعد از 28 روز تزریق دوم را انجام دهند، زیرا برای کنترل بیماری راهی جز تکمیل واکسیناسیون نداریم و علاوه بر این رعایت اصول بهداشتی می تواند نیز نقش مهمی دارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه با یک نگاه ساده انگارانه مواجه شدیم علیرغم اینکه هیچ یک از متولیان بهداشت استان و کشور پایان کرونا را اعلام نکردند، اما از سوی دیگر مردم نقاب را برداشتند و همین عامل باعث شد دوباره شاهد افزایش تعداد بستری شدن در بیمارستان باشیم.”

شاه آبادی گفت: 815 واحد بهداشتی درمانی شامل خانه های بهداشت شهرستان و مرزکز جامع خدا، مناطق شهری و روستایی و خانه های بهداشت در سطح روستاها در روزهای غیر تعطیل از ساعت 8 صبح تا 14 آماده تزریق واکسن هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید