وقتی زندگی مردم به بازیچه ای برای کمپین های ضد واکسیناسیون / واکسیناسیون تبدیل می شود. فرصت طلایی برای کنترل کرونا

ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785650

در حالی که واکسیناسیون فرصتی طلایی برای محدود کردن تاج گذاری است و دولت در حال تسریع این روند است، بسیاری از جریان های ضد واکسن با دستکاری در زندگی مردم مانع از تزریق می شوند که بدون شک باعث افزایش مرگ و میر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ نزدیک به دو سال است که شاهد مبارزه جامعه جهانی با ویروس بدنام ویروس کرونا هستیم، بیماری که موثرترین راه برای مقابله با پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون است.

از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد تسهیل و تسریع روند واکسیناسیون با واردات واکسن از کشورهای دیگر و رونق تولید داخلی بوده ایم، فرصتی طلایی که اگر در دولت قبل اتفاق می افتاد شاید وضعیت بهتری داشتیم. .

اما علیرغم اینکه واکسیناسیون به عنوان بهترین راه برای کنترل بیماری های عروق کرونر قلب در تمام نقاط دنیا رواج دارد و در ایران نیز بسیار سریع است، اما برخی جریانات ضد واکسن در کشور با فعالیت گسترده خود باعث ایجاد فوبیا از واکسیناسیون می شوند و از واکسیناسیون جلوگیری می کنند. افرادی که باید تزریق شوند، رویدادی با هدف سلامت و زندگی شهروندان.

نقش گروه های ضد واکسن در حوزه واکسیناسیون

مجید سرتیپی متخصص اپیدمیولوژی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: سیستان و بلوچستان کمترین میزان واکسیناسیون را در کشور دارد که یکی از دلایل آن فعالیت گروه های ضد واکسن است که در سطح جامعه بسیار فعال هستند.

وی افزود: یکی از رسانه ها با برگزاری میزگردی در هفته گذشته موضوع را مطرح کرد و با برتری دادن ضد واکسن ها نسبت به طرفداران واکسن، گرایش های ضد واکسن را شناسایی کرد که باعث جسارت بیشتر آنها و فعالیت آنها در روزهای اخیر شد. این اجتناب از واکسیناسیون بسیار زیاد شده است.

8a8f90b7 69c6 4ace 801e 02e741962ccc خبر خاکستری

راه اندازی کمپین افزایش دوز واکسیناسیون دومی تا 80 درصد

سرتیپی گفت: در این راستا کمپینی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با محوریت اطلاع رسانی و ترویج واکسیناسیون راه اندازی شده است که هدف آن افزایش پوشش واکسن دوز دوم به 80 درصد و بیشتر تا 11 آذرماه است.

وی گفت: یکی از دلایل نگرانی مردم عوارض جانبی واکسن است. فضای ایجاد شده توسط واکسن ها در حالی که آنچه گفته می شود صحت ندارد، وزارت بهداشت اسنادی را در مورد عوارض واکسن منتشر می کند که همه چیز در آن مشخص است.

گفته می شود تعداد مرگ و میر ناشی از واکسن زیاد است

مدیر پیشگیری و کنترل بیماری های دانشگاه زاهدان گفت: به طور متوسط ​​همه واکسن ها حدود نیم درصد عوارض دارند که بالای 95 درصد آن خفیف است و به ندرت پیش می آید که عارضه جدی داشته باشد. گفته می شود تعداد مرگ و میر ناشی از واکسن زیاد است.

وی گفت: طبق گزارش ها فقط یک مورد مرگ ناشی از واکسن داشتیم که مستقیماً اتفاق افتاده است، بقیه مرگ های بعد از واکسیناسیون ربطی به واکسن نداشته است، تعداد محدودی ممکن است مرتبط باشد اما علت آن واکسیناسیون نیست. واکسن با علت مرگ دیگری که به واکسن نسبت داده می شود در دست بررسی است.

d2ab6538 1791 4c06 a3f9 8904f33f2a09 خبر خاکستری


تأثیر قابل توجه واکسیناسیون در کاهش تعداد موارد و مرگ و میر

وی گفت: بیش از 50 میلیون نفر در کشور واکسینه شده اند، تعداد مبتلایان بسیار کم است، سه تا پنج درصد مبتلایان به کووید به طور طبیعی فوت می کنند، اگر آن 50 میلیون نفر واکسینه نشده باشند، رقم قابل توجهی است. . آنها دچار بیماری عروق کرونر قلب شدند، به شدت بیمار شدند و زمانی که واکسیناسیون از این اتفاق جلوگیری کرد، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: حدود 130 هزار فوت تاج در کشور داشتیم که بیش از 95 درصد آن واکسینه نشده بودند که اگر واکسن زده بودند این تعداد پا نداشتیم. برای اینکه واکسن از شدت بیماری و مرگ و میر جلوگیری کند، به مردم اطلاع رسانی می شود، اما نباید انتظار داشته باشیم که 100 درصد موثر باشد.

این کارشناس افزود: هیچ دانشمند و کارخانه واکسن سازی ادعا نکرده است که واکسن 100 درصد از عفونت جلوگیری می کند، اثربخشی واکسن ها مشخص است، واکسن های موجود و موجود در کشور بالای 85 درصد ایمنی ایجاد می کند و از ابتلا جلوگیری می کند. 95 درصد از افرادی که بیمار می شوند خفیف هستند و تنها تعداد کمی از افراد ممکن است بدتر شوند و به بیمارستان بروند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید