عقیم سازی، واکسیناسیون و مرگ تدریجی؛ تصمیم برای کنترل جمعیت سگ های ولگرد/ مردم به پناهگاه شهرداری غذا بدهند نه سگ های ولگرد


ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810957

حسین رشیدی گفت: در مراکز مفید سگ های مفید از سگ های بی فایده جدا شوند، ماده ها عقیم شوند و واکسیناسیون و داروهای ضد انگلی در دستور کار قرار گیرد. اما در سگ های بیمار، باید یک روش ملایم و کشنده روی آنها انجام شود. این روش در تمام دنیا رایج است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان در خصوص سگ های ولگرد در این شهرستان گفت: از طرح فقط در یک شهرستان نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

وی افزود: سگ های ولگرد باید از سطح شهرها جمع آوری و توسط شهرداری در مراکزی که با همکاری انجمن حمایت از حیوانات ایجاد می شود نگهداری شود.
رشیدی تصریح کرد: در مراکز نگهداری سگ های مفید از سگ های بی فایده جدا شوند، ماده ها عقیم شوند و واکسیناسیون و داروهای ضد انگلی در دستور کار قرار گیرد. اما در سگ های بیمار، باید یک روش ملایم و کشنده روی آنها انجام شود. این روش در تمام دنیا رایج است.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به هزینه این اقدامات برای شهرداری گفت: دامپزشکی به کمک شهرداری آمده تا عقیم سازی با هزینه کمتری انجام شود و واکسن را در اختیار شهرداری قرار دهد. شهرداری .
وی در خصوص غذای مورد نیاز سگ ها در مرکز نگهداری شهرداری گفت: در بازدید از برخی از مغازه های سطح شهر با غذاهایی از گذشته مواجه شدیم که قابل استفاده برای این حیوانات است و در این زمینه مکاتبه ای برای تهیه غذا انجام داده ایم. «به شهرداری کمک کنید.
حسین رشیدی با بیان اینکه طرح ساماندهی سگ های ولگرد باید به صورت همزمان در تمام شهرستان های استان انجام شود، تاکید کرد: اگر این طرح فقط برای شهر کرمان انجام شود بی فایده است چرا که با رهاسازی سگ ها از شهرهای همجوار همچنان شاهد خواهیم بود. افزایش سگ های ولگرد در کرمان خواهیم بود.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: یکی دیگر از اقدامات ضروری مدیریت پسماند در شهر است چرا که تا زمانی که منابع غذایی موجود باشد جمعیت سگ ها افزایش و تکثیر می شود. این کار باید با یک برنامه علمی برای کاهش جمعیت سگ های ولگرد انجام شود.
وی با درخواست از شهروندان برای کمک به شهرداری گفت: از همه شهروندان تقاضا داریم به سگ های رها شده در سطح شهر و اطراف آن غذا ندهند و در صورت حمایت این غذا را به پناهگاه سگ های ولگرد تحویل دهند. شهرداری.” با کمک همه نهادها می توان شاهد کنترل جمعیت سگ ها در شهرها بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید