سگ های ولگرد ساکنان زاهدان را نگران کرد/ سایت پرورش سگ های ولگرد قربانی بی توجهی شهرداری!


ساعت: 08:49
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884531

این روزها سگ‌های ولگرد در جاده‌های اصلی و فرعی شهر از وضعیت غیرعادی فراتر رفته و در روال عادی و مراقبت روزانه قرار گرفته‌اند به‌گونه‌ای که برنامه‌ای برای مدیریت بحران سگ‌های ولگرد وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سگ ها حیوانات وحشی هستند که در سال های اخیر به مناطق بیابانی و حاشیه ای هجوم آورده اند و در مناطق مسکونی و هسته مرکزی کلانشهرها پرسه می زنند.

آنها نه تنها از شهروندان نمی ترسند، بلکه وقتی برای قدم زدن در بازارها و خیابان های شهر می آیند، با مردم قدم می زنند و اگر گوشتی در دست دارند، به آن نگاه می کنند تا شاید کمی از آن گوشت و مرغ سهم آنهاست

گزارش های مردمی از افزایش سگ های ولگرد در سطح شهر، کوچه ها و خیابان های شهر زاهدان حکایت دارد و این حادثه مشکل بزرگی را برای ساکنان و شهروندان این منطقه ایجاد کرده است.

معضل ساماندهی و کنترل سگ های ولگرد و صاحبان آنها به ویژه در محیط های شهری، مدتی است که توجه مدیران شهری در مناطق مختلف را به خود جلب کرده است.

دفع مدفوع سگ باعث انتقال بیماری های عفونی می شود

یکی از اهالی زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: افزایش سگ های ولگرد به معضلی بزرگ برای مردم تبدیل شده که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت، سلامت شهروندان را نیز تهدید می کند.

وی افزود: مدفوع این حیوانات در اماکن عمومی می تواند باعث انتقال بیماری های عفونی شود و این موضوع باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سگ های ولگرد امنیت و سلامت مردم را تهدید می کنند

میری یکی از اهالی زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: حضور آزادانه سگ های ولگرد در سطح شهر قابل قبول نیست و انجام اقدامات اساسی برای کنترل این حیوانات جزء ضروری وظایف مسئولان است. سگ ها علاوه بر اینکه از نظر سلامتی برای انسان مضر هستند، آرامش و امنیت شهروندان به ویژه کودکان را مختل می کنند.

نبود مرکز پرورش دام از سوی شهرداری

ویدا مؤذنی; رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به عملکرد این سازمان در سال گذشته گفت: سال گذشته 18 مرکز بیماری هاری در استان شناسایی شد. که به پایگاه های آزمایشگاهی تبدیل شده و 14 هزار و 589 قلاده سگ خودی توسط اداره کل دامپزشکی به صورت رایگان واکسینه شدند.

وی افزود: در سال جاری تا به امروز 4 مورد شیوع بیماری هاری تایید شده و 3 هزار و 745 قلاده سگ نیز واکسینه شده اند.

موذنی در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد تصریح کرد: قانونگذار مسئولیت جمع آوری، انهدام یا احیاء را به شهرداری محول کرده است و جمع آوری حیوانات زنده در سطح شهر، مبارزه با مرغ های زنده و حیواناتی که به فروش می رسد بر عهده این است. سازمان.

این مسئول اذعان داشت: شهرداری موظف است در مناطق بازدید شده نسبت به دفع سگ های ولگرد یا بسته به شرایط اقدام به جمع آوری و احیای آنها کند و در صورت موفقیت در بازگرداندن آنها مکانی را برای آنها فراهم کند. مدیریت این سگ ها

وی در خصوص واکسیناسیون هاری سگ های ولگرد ادامه داد: بر اساس این طرح طبق مجوز سازمان دامپزشکی کشور، واکسیناسیون باید انجام شود البته به شرطی که شهرداری سگ های ولگرد را زنده گرفته و در محل نگهداری کند. یک مکان امن. محل.

وی گفت: تا این لحظه شهرداری سگ های ولگرد را رها می کند و زمین بازی برای زنده نگه داشتن آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید