سگ های ولگرد بلای جان ساکنان «نیمروزی»/ خطر سگ گزیدگی کودکان را ساقط می کند!

ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921915

سگ های ولگرد جولان از دیرباز بلای جان ساکنان نیمروزی بوده است، جایی که والدین از احتمال گاز گرفتن فرزندانشان توسط سگ ها استرس و نگرانی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ; یکی از مشکلات اساسی که مردم در اکثر نقاط استان سیستان و بلوچستان همیشه با آن مواجه هستند، وجود سگ های ولگرد و سگ های بدون صاحب است.

افزایش چشمگیر سگ های بی صاحب و پرسه زدن آنها در کوچه پس کوچه ها و خیابان ها از دیرباز باعث نارضایتی مردم شهر نیمروز شده است، به همین دلیل زوزه این حیوانات علاوه بر محرومیت از خواب راحت ساکنان، موجب ترس نیز شده است. ، ترور، حمله به کودکان، سرگردانی، مشکلات بهداشتی و غیره.

سگ هایی که اغلب به صورت دسته جمعی در نقاط مختلف شهر پرسه می زنند و جدا از ایجاد ترس، با پاره کردن کیسه های زباله چهره شهر را نیز زشت می کنند.

در همین راستا تعدادی از شهروندان پس از تماس با خبرنگار ما با ابراز گلایه از افزایش جمعیت سگ های ولگرد در جاده ها بر جمع آوری و ساماندهی این حیوانات اصرار ورزیدند و گفتند: در صورت حمله این حیوانات به خانواده ای چه کسی پاسخگو خواهد بود. عضو؟ از سوی دیگر مدفوع این حیوانات در اماکن عمومی باعث بروز بیماری های عفونی شده که باید حذف یا جمع آوری آن در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

d790684c d302 4bec b444 8fdf629716aa خبر خاکستری

به گفته اهالی، مسئولان باید راه حلی ساده برای رفع این مشکل بیابند چرا که حرکت دسته جمعی این سگ ها به ویژه در تاریکی شب یا صبح که دانش آموزان به مدرسه می روند، موجب اضطراب و از طرفی استرس می شود. و نگرانی برای فرزندانمان یکی از سگ ها به آنها نزدیک شد.

اهالی از وجود سگ های ولگرد بیم دارند که کودکی 10 ساله در شهر زابل و پسری در زاهدان بر اثر حمله سگ های ولگرد به شدت مجروح شده اند.

ایمان صالح پودینه سرپرست شهرداری ادیمی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: جمع آوری سگ های ولگرد در منطقه در روز جمعه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح معدوم سازی سگ های ولگرد به صورت مستمر و روتین توسط اکیپ ویژه زیر نظر سازمان های مربوطه انجام می شود، گفت: از ابتدای سال تاکنون سه مرحله سگ های ولگرد در این شهرستان معدوم شده است. و جمع آوری کرد.

ادیمی در خصوص واکسیناسیون هاری سگ های ولگرد ادامه داد: بر اساس این طرح با توجه به مجوز سازمان دامپزشکی باید واکسیناسیون از این مجموعه انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید