نگرانی مردم کرمانشاه از تردد سگ های ولگرد در خیابان های شهر/ خطراتی که جان شهروندان را تهدید می کند

ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792097

زمانی که چالش های دلبستگی انسان به حیوانات بر جامعه غلبه کرد.

تردد آزادانه سگ های ولگرد در برخی معابر حاشیه شهر کرمانشاه موجب آزار و تشویش شهروندان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، در ماه های اخیر شاهد تردد سگ های ولگرد در خیابان ها و میادین کرمانشاه به ویژه در شهرها و حاشیه شهرها بودیم، اما این معضل در روزهای اخیر با سردتر شدن هوا تشدید شده و باعث وحشت ساکنان این مناطق شده است. و عابران پیاده آمده اند.

در همین راستا مخاطبان مرصادنیوز با ارسال عکس هایی خواستار پیگیری این موضوع شدند.

cd4a878e 8d45 4a1f 956b e8e831f81540 خبر خاکستری

در همین راستا خبرنگار مرصادنیوز طی تماسی با رئیس اداره اصلی نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه پیگیر این موضوع شد.

احسان احمدی نصر در گفت و گو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: جمع آوری حیوانات ولگرد یا ولگرد در شهرداری های سراسر کشور همواره در دستور کار است و معاون شهردار چندین سال است که به صورت جدی و همه جانبه با این موضوع برخورد می کند. بزرگی خاطرنشان می کند که از این نظر استان کرمانشاه جزو اولین شهرداری هایی است که پناهگاه حیوانات ولگرد ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور از زمین های نزدیک جاده عمرملی به شهرداری با مساعدت یکی از انجمن های فعال کانکس احداث شد.

رئیس اداره اصلی نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: پس از گذشت چندین سال از این اتفاق، اختلاف نظری به وجود آمد که باعث شد شهرداری نسبت به تشکیل مدیریت سرپناه به عنوان هیئت امنایی اقدام کند. “

fad25d34 8ed8 46be 9ceb 65e192ba91f5 خبر خاکستری

وی افزود: ساختار این هیئت با حضور رئیس انجمن نمایندگان دامپزشکی، نماینده شبکه بهداشت و محیط زیست و یک دامپزشک برگزار شد.

احمدی نصر اذعان داشت: اما امسال هم اختلافی پیش آمد که ما را مجبور به تجدید نظر در این موضوع کرد و همان روندی که از زمان انحلال انجمن قبلی تا انتخاب انجمن جدید پیش آمد، این امر را برای ما غیرممکن کرد. برای جمع آوری سگ های ولگرد «قاطعانه عمل کنید.

وی بیان کرد: از آنجایی که میزان زاد و ولد سگ ها بسیار بالا است، در صورت عدم عقیم سازی تعداد آنها به طور غیرقابل کنترلی افزایش می یابد و همچنین می دانیم که اکنون متاسفانه تعداد این سگ ها در سطح شهر افزایش یافته است. . “E.

احمدی نصر ادامه داد: اخیرا پس از تشکیل مجدد انجمن، سگ ها با سرعت تمام در سطح شهر احیا شدند و سپس این حیوانات در پناهگاه نگهداری می شوند.

7807aec8 8268 4bdb a4a0 d69d014e0e35 خبر خاکستری

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد می توانند به ما اطلاع دهند تا همکاران ما در اسرع وقت نسبت به رفع عقیم سازی و پلاک خودرو اقدام کنند.

رئیس اداره اصلی نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: حیوانات.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 700 قلاده سگ ولگرد در پناهگاه های حیوانات نگهداری می شوند و این سگ ها در شرایط خاص در اختیار افرادی قرار می گیرد که می خواهند سگ چوپان یا نگهبان داشته باشند.

مجید همتی، رئیس اداره بهداشت دام و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با توجه به کنترل حیوانات ولگرد در شهرها، جمعیت این حیوانات باید با زندگی کنترل شود. و عقیم سازی ساخت و ساز باید توسط دستگاه های ذیربط انجام شود، زیرا کنترل جمعیت ولگرد برای کاهش خطر ابتلا به هاری بسیار مهم است.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از کشتار غیرمجاز به عنوان یکی از راه های انتقال بیماری هاری گفت: ذبح غیرمجاز دام در حاشیه شهرها و جاده ها از دو جنبه شامل شکارچیان اهلی و وحشی که با یکدیگر در تماس هستند. هنگام خوردن لاشه باقی می ماند.

همتی همچنین از اهمیت بیماری های قابل انتقال از طریق سگ به انسان و خطرات آن، هاری و سایر عفونت های انگلی، باکتریایی و قارچی به عنوان مهم ترین این بیماری ها و تهدید سلامت جامعه از طریق افزایش آن یاد کرد. انبوه سگ های ولگرد بی رویه ذکر می کنند.

3d1b58ff a74a 4da2 82ed 67730483dabe خبر خاکستری

وی گفت: واکسیناسیون هاری برای جمعیت انسانی و حیوانی و سایر اقدامات بهداشتی و پیشگیری از هاری بسیار پرهزینه است، بنابراین کنترل جمعیت حیوانات ناقل نقش مهمی در کاهش هزینه های بهداشتی و پیشگیری دارد.

همتی گفت: از آنجایی که سگ ها می توانند ناقل اصلی انتقال هاری به انسان باشند، بنابراین هرگونه گاز گرفتن از این حیوان با توجه به ابتلای حیوان به هاری باید مورد توجه قرار گیرد و فرد گاز گرفته باید اقدامات بهداشتی فوری و فوری انجام دهد و به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کند. واکسن هاری

وی ادامه داد: اداره دامپزشکی برای پیشگیری از هاری هر ساله سگ های صاحب را واکسینه می کند و در صورت مشکوک شدن به بیماری در اسرع وقت نمونه برداری و معدوم می کند.

وی گفت: به شهروندان توصیه می شود از تماس محافظت نشده با حیوانات گوشتخوار مانند سگ و گربه به ویژه کودکان خودداری کنند.

همتی گفت: با توجه به اینکه مهمترین علامت بیماری هاری از بین رفتن ترس، عصبانیت و حمله ناگهانی است، شهروندان می توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق سامانه 1512 و یا سامانه پیامکی 10001001312 به دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید