سگ های ولگرد در خیابان های ازنا پرسه می زنند/ وحشتی که دل شهروندان را می چنگد

ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800357

سگ های ولگردی که در خیابان های ازنا تردد می کنند برای شهروندان معضلی شده و علاوه بر ایجاد رعب و وحشت، سلامت شهروندان را نیز به خطر می اندازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، سگ های ولگرد مدتی است که در برخی از مناطق شهرستان ازنا سرگردان هستند و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین برخی از شهروندان به ویژه کودکان شده و از سوی دیگر به دلیل حضور در محیط های شهری و شلوغ می توانند بیماری را در بین مردم منتقل کنند. شهروندان

به دلیل کمبود آسایش، ترس و اضطراب مردم برخی محله ها، با توجه به افزایش تعداد سگ های ولگرد، جمع آوری آنها به دغدغه اصلی مردم این محله ها تبدیل شده است.

حمله به کودکان توسط سگ های ولگرد

فرهی یکی از شهروندان ازنایی به سفیرافلاک گفت: در ماه های اخیر تعداد سگ های ولگرد در منطقه ما افزایش چشمگیری داشته و حتی مواردی وجود داشته که برخی از این سگ ها به کودکان و ساکنان حمله کرده اند.

وی افزود: همه این مشکلات امنیت فرزندان ما را به خطر انداخته و باعث نگرانی شده است، متاسفانه نمی توانیم اجازه دهیم فرزندانمان با آرامش خانه خود را ترک کنند.

وی گفت: شاید یکی از دلایل افزایش سگ های ولگرد در محله ها این باشد که عده ای از روی وطن دوستی می خواهند به سگ های ولگرد غذا بدهند اما حق واقعی حیوان همین است. در طبیعت و محیط واقعی خود زندگی کنند، نه اینکه وارد محیطی انسانی شوند که هم جان افراد را تهدید کند و هم افراد متاثر از حوادث رانندگی.

664c0a5e 4a21 4862 a761 fbf9e4f30157 خبر خاکستری

تجمع سگ ها باعث ترس مردم محلی شد

رضوی نیا یکی دیگر از شهروندان ازنایی در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: نزدیک خانه ما، انتهای کوچه مهر، 4 علفزار وجود دارد که همیشه سگ های ولگرد در آن تجمع کرده و آسایش آنها را مختل کرده اند.

وی با اشاره به ترس و نگرانی اهالی سگ های ولگرد سرگردان در محله، افزود: چند روز پیش یک سگ ولگرد به یکی از عابران پیاده حمله کرد که بر اثر آن این مرد از ناحیه اندام مجروح شد. “

تشکیل کارگروه ساماندهی حیوانات ولگرد در شهرستان

عباس جان بزرگی رئیس شورای اسلامی شهر ازنا در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: برای ساماندهی حیوانات ولگرد در سطح شهر کارگروهی متشکل از فرماندار به عنوان رئیس کارگروه، شهرداری به عنوان دبیر کارگروه دامپزشک بخشدار مرکزی دهیار نماینده دادستان نماینده نیروی انتظامی نماینده انجمن حمایت از حیوانات.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری ازنا به صورت مستقل در قالب سکونت در حاشیه و حتی در خیابان های شهر تجمع می کند.

7ede2eab b3f6 49bf 837c c1c689f8b341 خبر خاکستری

رئیس شورای اسلامی شهر ازنا گفت: در این مدت تاکنون در مجموع حدود 70 قلاده سگ در سطح شهر جمع آوری شده است که می طلبد طبق دستورالعمل و ماده 15 قانون نسبت به نگهداری سگ های ولگرد اقدامات لازم انجام شود. و ماده 31 ماده 10 اساسنامه.

وی با بیان اینکه جمعیت سگ های ولگرد رو به افزایش است، افزود: سال ها قبل سگ های ولگرد فقط با کشتن و استفاده از سلاح گرم کنترل می شدند، اما اکنون این روش ممنوع شده و تنها راه جمع آوری آنها زنده ماندن است. .

جان بزرگی با اشاره به نقش شهروندان در حمل زباله یا ضایعات غذایی در زمان های معین در مکان مناسب، گفت: بهترین راه برای کنترل و کاهش سگ های ولگرد زنده نگه داشتن، جداسازی و عقیم سازی آنها و همچنین سازمان های مردم نهاد است. ممکن است در این زمینه همکاری کند.»

رئیس شورای اسلامی شهر ازنا با اشاره به اینکه بیش از 100 بیماری مشترک بین انسان و سگ وجود دارد، گفت: سگ های ولگرد علاوه بر حمله احتمالی، سلامت انسان را نیز به خطر می اندازند و برخی ممکن است دچار بی احتیاطی نوازش شوند. “مریض شدن.

به گفته سفیر، پیاده روی و سگ های ولگرد در سطح شهر با وجود تضییع آسایش مردم و خطر حملات احتمالی و مشکلات بهداشتی، نیازمند ساماندهی و رفع این امر از سوی مسئولان مربوطه با مساعدت سازمان های مردم نهاد است. مشکل با اتخاذ تمهیدات خاص.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید