دام مجرمان سایبری با تبلیغات رنگارنگ باز هم گسترده شد/ کلاهبرداران مجازی در سهام عدالت پرسه می زنند


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808124

این روزها که خبر اجرای عدالت داغ است، مجرمان فضای مجازی به بهانه های مختلف دام هایی برای حساب های خالی مردم گذاشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ این روزها که اخبار اعمال عدالت در رسانه های مختلف منتشر می شود، بسیاری از شیادان و مجرمان سایبری در کمین فریب مردم هستند و از این فرصت به نفع خود استفاده می کنند.

کلاهبردارانی که سعی می کنند از لحظه بی توجهی مردم استفاده کنند و به بهانه عدالت خواهی به جیب بزنند، بدون پرداخت هزینه این سهام، این بار را به اشتراک می گذارند.

برای دریافت سهام در سرمایه نیازی به پرداخت نیست

حسن کیها رئیس پلیس فضایی تولید و تبادل اطلاعات استان های سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: سایت های خبری به دلیل حضور افراد سودجو در حال حاضر اخباری مبنی بر پرداخت سود سهام عدالت توسط مراجع ذیربط منتشر می کنند. . توجه شهروندان را می طلبد.

وی افزود: بر اساس اخبار منتشر شده احتمال می رود سود سهام عدالت تا پایان سال به حساب سهامداران عدالت واریز شود و نیازی به اقدام دیگری مانند پرداخت از سوی شهروندان نیست.

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به سابقه مجرمان و اقدامات متقلبانه این افراد دلالان شهروندان به نام اقدامات منصفانه در سال های اخیر اذعان داشت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک هایی با عنوان «ثبت نام سود سهام عدالت یا ثبت نام بازماندگان «اقدامات عدالتخواهانه شهروندان را در کمین خود قرار می دهند. به صفحات فیشینگ و به دام انداختن آنها.

وی تاکید کرد: برای دریافت سود عادلانه نیازی به پرداخت وجه نیست و این سود به حساب های اعلام شده قبلی افراد واریز می شود. شهروندانی که به هر دلیلی سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند، به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که از طریق آن افراد برای پرداخت سود منصفانه درخواست اطلاعات شخصی می‌کنند، توجهی نکنند.

کیها با تاکید بر اینکه مردم باید تمامی اطلاعات و اخبار را تنها از طریق سایت ها و رسانه های معتبر دنبال کنند، گفت: برای پیگیری پرونده های مربوط به سهام عدالت خود به سامانه الکترونیک عدالت به نشانی https://samanese.ir مراجعه و یا از سامانه جامع اطلاع رسانی مشتریان دیدن کنند. در https://www.sejam.ir.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید