تله کلاهبرداران باز هم با تبلیغات رنگارنگ پراکنده شد/ حراج نوروزی; ترفند این روزها مجرمان سایبری


ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۸
کد خبر: 1816609

این روزها در شب سال نو دام مجرمان سایبری با ترفند حراج نوروزی گسترده شده است تا تبلیغات رنگارنگ خود را به جیب بزنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ این روزها در شب سال نو اکثر خانواده ها با به روز رسانی بسیاری از اقلام ضروری به استقبال عید نوروز می روند و با رونق خرید اینترنتی در بازار، افراد زیادی از این طریق خرید می کنند.
اما با وجود رونق این بازارها، شاهد رونق کلاهبرداری در فضای مجازی نیز هستیم به طوری که بسیاری از شهروندان از عدم دریافت خریدهایشان با وجود پرداخت گلایه دارند و برخی نیز شکایت خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری می کنند.

اکنون تلاش شهروندان برای خرید
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در ایام پیش از عید نوروز و تلاش شهروندان برای خرید تجهیزات لازم و بلیط نوروزی، فرصت مناسبی را برای اراذل و اوباش و سودجویان فراهم کرد. برای ارتکاب کلاهبرداری و سرقت اموال دیگران.
وی افزود: این افراد با استفاده از ناآگاهی مردم، اقدامات شوم خود را در فضای مجازی رصد می کنند، بنابراین مصرف کنندگان باید از فروشگاه هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند خرید کنند و مسائل امنیتی درگاه های بانکی را جدی بگیرند.
این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه شهروندانی که قصد خرید در حراج های اینترنتی در نوروز را دارند مراقب باشند در دام کلاهبرداران اینترنتی نیفتند، افزود: ممکن است برخی فروشگاه های غیرمجاز اقدام به جعل این نماد کنند. نماد اعتماد در بالا یا پایین سایت، صفحه مجوز مربوطه قابل مشاهده خواهد بود، بنابراین پس از تایید اصالت سایت، اطلاعات بانکی را برای هر خرید آنلاین وارد کنید. .
وی با اشاره به پرداخت خرید از طریق درگاه های بانکی گفت: شهروندان دقت داشته باشند هنگام پرداخت هزینه خرید به سایت های فیشینگ مراجعه نکنند.
کیخا گفت: فیشینگ یک کپی دقیق از رابط گرافیکی یک وب سایت بانکی است که با ورود کاربر به این صفحه جعلی و وارد کردن اطلاعات بانکی خود در آن صفحه توسط فیشر دزدیده می شود، نحوه شناسایی سایت های فیشینگ یا جعلی بانکی در سایت. URL کاملا واضح است و کاربران باید مطمئن شوند که عبارت //: https در کنار آدرس سایت ذکر شده است.
وی تغییر اولین رمز بانکی را در حال حاضر ضروری دانست و افزود: شهروندان در خرید نوروزی به صورت هفتگی اولین رمز بانکی خود را تغییر دهند و با ورود به درگاه های بانکی در فضای مجازی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند تا از برداشت های غیر مجاز از بانک خود جلوگیری کنند. حساب.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید