تعطیلات نوروزی با حضور نمایندگان کشورهای نوروزی در سنندج / پیش بینی حداکثری مسافران نوروزی ورودی به کردستان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جمع خبرنگاران گفت: امسال بزرگترین رویداد تاریخ منطقه و ثبت جهانی هورامان است که باعث افتخار استان های کشور است. کردستان و کرمانشاه.”

وی افزود: به همان اندازه که گردشگری و صنایع دستی در گسترش معرفی هورامان تاثیرگذار است، رسانه ها نیز می توانند این تاثیر را چند برابر کنند.

وی از واگذاری 5 اثر تاریخی استان کردستان به بخش خصوصی بر اساس ضوابط واگذاری این نوع بناها خبر داد و گفت: همچنین 4 اثر تاریخی را تملک کرده ایم و ظرفیت واگذاری بخش خصوصی برای فعالیت های میراث فرهنگی را داریم. “.

گویلیان از تبدیل مسجد دارالاحسان سنندج به موزه مسجد خبر داد و به نقش مذهبی، آموزشی و مذهبی این مسجد برای مسافران اشاره کرد و گفت: عمارت خسروآباد سنندج نیز به کاخ موزه تبدیل شده است. .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از برگزاری «پند گردی» در شرق استان در بهار سال 1401 خبر داد و افزود: این تور فانوس به آوردن بخش گردشگری مغفول مانده به شرق استان کمک می کند. استان.”

وی از وجود 29 مرکز بوم گردی در استان کردستان خبر داد و گفت: مراکز بوم گردی کردستان از بهترین مراکز کشور هستند و به الگوی بوم گردی در کشور تبدیل شده اند.

گیلیان به پیگیری میراث فرهنگی کردستان برای معرفی این استان به عنوان پایتخت گردشگری روستایی ایران اشاره کرد و افزود: این استان اولین مجوز مزرعه گردشگری را برای معرفی نسل جدید به گردشگری روستایی صادر کرده است. مزرعه در دوران باستان. تمرین.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با اشاره به تمهیدات لازم برای ایام نوروز گفت: امسال پیش بینی می شود مسافران نوروزی قابل توجهی وارد کردستان شوند و تامین امنیت و سلامت این مسافران برای دستگاه های مسافربری نوروزی بسیار مهم است. “

وی با اشاره به ثبت ملی آرمرده بانه به عنوان شهر ملی شالبافی، ثبت ملی روستای دیوزناو سروآباد را به عنوان روستای ملی ارغوان بافی و ثبت روستای کاکوی سفلی دهگلان را به عنوان دهکده ملی فرش بافی اعلام کرد.

گیلیان از پیگیری میراث فرهنگی کردستان برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در استان خبر داد و افزود: در این راستا 12 هکتار زمین در نظر گرفته شده است که امیدواریم هر چه زودتر تکمیل شود.

وی با بیان اینکه یونیدو مبلغ 30 هزار دلار برای تجهیز خانه موسیقی خلاق در سنندج دریافت کرده است، گفت: این خانه خلاق در عمارت مشیر دیوان واقع شده است.

گیلیان با اشاره به مراحل پایانی راه اندازی 23 کارگاه صنایع دستی در تایلا سنندج گفت: با ایجاد این کارگاه ها برای 120 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

وی با اشاره به برگزاری کارناوال جهانی نوروز در استان های همدان، کرمانشاه و کردستان از 24 تا 25 اسفندماه گفت: این کارناوال برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از اصحاب رسانه خواست تا در روز 26 اسفند ماه جشن جهانی نوروز را پوشش داده و ظرفیت کردستان و شهر سنندج را به جهانیان معرفی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید