آماده سازی کامل دفاتر سیستان و بلوچستان برای پذیرایی از مسافران در تعطیلات نوروزی


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813402

برای خدمات رسانی به گردشگران و مسافران ساخته شده است.

برای خدمت رسانی به مردم 46 راهدارخانه و مجتمع میانی در سیستان و بلوچستان آماده خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی بودند و با دستور استاندار کلیه نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی در دفاتر گردشگری ارائه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ روزهای عید یا روزهای عادی سال فرقی نمی کند.

با توجه به اینکه خدمات رسانی به مشتریان در اولویت است، راهداری و حمل و نقل جاده ای به همراه سایر سازمان ها و ارگان های ذیربط آماده ارائه خدمات به مردم در ایام نوروز هستند.

اما با شیوع ویروس منحوس کرونا، نظارت بر گذرگاه های مرزی یا ورودی شهرها توسط مسافران و افراد برای جلوگیری از شیوع این ویروس ناخوشایند تشدید شده است.

آماده سازی کامل دفاتر پذیرش در نوروز

حسین مدرس کیابانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: تاج از دو سال گذشته برنامه های گردشگری و سفرهای خود را کاهش داده است، اما پیش بینی می شود امسال متفاوت باشد و مردم نسبت به دو سال گذشته بیشتر سفر کنند. “

وی با تاکید بر اینکه این سفرها باید برای مردم ایجاد اشتغال کند، گفت: اصل گردشگری اقتصاد است و درآمدهای حاصل از این حوزه باید با خدماتی که به مسافران ارائه می شود در جهت حمایت از اقتصاد شهرستان استفاده شود.

این معلم خیابانی ادامه داد: باید به وضعیت نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی شهرها رسیدگی می کرد و همه ادارات موظف شدند در ایام نوروز نمازخانه و سرویس های بهداشتی را در اختیار گردشگران قرار دهند.
این مسئول بیان کرد: تمامی پمپ بنزین های شهرهای مسافربری این استان در ایام نوروز باید به صورت شبانه روزی فعال باشند تا مسافران و گردشگران با مشکل کمبود سوخت مواجه نشوند.

۲۸۰ نیروی راهداری سیستان و بلوچستان در طرح نوروزی آماده باش هستند

ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از اعزام بیش از 280 راهدار در استان در طرح نوروزی برای ارائه خدمات مسافری در جاده های بین شهری استان خبر داد و گفت: 30 اکیپ ثابت و سیار راهداری. در استان با 180 دستگاه ماشین آلات راهداری در جاده های بین شهری استان برای ارائه خدمات به مسافران در طرح نوروزی مستقر می شود.

وی با بیان اینکه راهداران استان در طرح نوروزی بیش از 11 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند، گفت: ایمنی ناوگان به حمل و نقل کالا و مسافر، نصب و تعمیر علائم و علائم راه و پاکسازی جاده ها توجه شود. .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: 15 باب راهدارخانه و 31 باب مجتمع خدمات اجتماعی در محدوده تحت پوشش این اداره کل آماده خدمات رسانی کامل به مسافران در این ایام است.

وی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: این اداره کل تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است و بر اساس دستور ستاد در ایام نوروز تصمیم گیری خواهد شد.

کرد خاطرنشان کرد: سامانه 141 تلفن، پیامک و اینترنت به عنوان ابزار ارتباطی شهروندان برای درک آخرین وضعیت جاده ها در محورهای مواصلاتی، شرایط جوی، گرفتگی ها و تصادفات جاده ای استفاده می شود.



تقویت مراقبت های بهداشتی برای مبارزه با کرونا در مرزها و پایانه های مرزی

علیرضا میرباحدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت: طرح بهداشت و درمان در مرزهای مجاز و رسمی کشور از 15 اسفندماه آغاز و تا پایان طرح ادامه خواهد داشت. در این طرح، نیروهای عملیاتی این جمعیت در پایانه های مرزی میلم شهرستان هیرمند، میرجاوه و شهر ریمدان، پایانه های مرزی در دشتیاری مستقر هستند و با ارائه دماسنج، آزمایش فوری و آزمایش PCR، آموزش های لازم را برای پیشگیری از بیماری های عروق کرونر قلب ارائه می کنند. مسافران ورودی با همکاری مراکز بهداشتی درمانی شهری اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام مسئول اجرای دو طرح فوق را در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار مفید دانست و افزود: شهید سلیمانی همانند سال گذشته برای پیشگیری و کنترل اپیدمی کووید 19 و نظارت بر سلامت مسافران نوروزی در شهرستان برنامه ریزی کرده است. ورودی ها


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید