بافت پله ها، کوه های سر به فلک کشیده و طبیعت بکر / کوه سرخ آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816247

کوه زیبای سرخ به عنوان بهشت ​​پنهان خراسان رضوی، با خاکی خاص، چشمانی سرخ و نوازشگر منحصر به فرد و زیبا، به دلیل آب و هوای مطبوع خود یکی از مناطق ییلاقی استان خراسان رضوی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; این منطقه به دلیل تنوع آب و هوا و اختلاف ارتفاعات دارای پوشش گیاهی متنوع و نسبتاً مطلوبی است که از آن جمله می توان به کمان و گز در مناطق کویری، زرشک وحشی در مناطق کوهستانی و گیاهان دارویی مانند گون، ریواس، افسنطین، آویشن، آویشن، بومادران و … گل گاوزبان و …. در این منطقه روستاهای زیبا با بافت قدیمی و پا و پلکانی شکل وجود دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند..

کوه سرخ زیبا، با خاکی خاص، چشمانی سرخ و نوازشگر منحصر به فرد و زیبا، به دلیل داشتن آب و هوای مطبوع، یکی از مناطق ییلاقی استان خراسان رضوی به شمار می رود. البته علاوه بر زیبایی و هوای مطبوع، مزیت دیگری نیز منحصر به این قسمت جذاب است.


c0f322cf 8ad8 4e80 b7ea 261bc27d87aa خبر خاکستری


ایستگاه یخچال
حدود هفت کیلومتری روستای بند کارا یخچالی منحصر به فرد وجود دارد که در تمام فصول سال پر از یخ است. تا چند سال پیش ساکنان روستاهای مجاور که به برق دسترسی نداشتند همچنان یخ لازم را دریافت می کردند..


866f93d2 3a76 4baf aa5a 578241ed1cb2 خبر خاکستری


آبشار معدنی و آبگرم بحران
این پدیده طبیعی در جاده آسفالته کریز به ریوش در 15 کیلومتری شهر ریوش و 3 کیلومتری روستای کریز قرار دارد و دارای آبگرم معدنی با خواص درمانی است..
در حاشیه این مکان دره ای با رودخانه ای پر آب، چشمه های آب سرد گوارا و گوارا وجود دارد..
به گفته کارشناسان، این آبگرم معدنی از نظر مواد شیمیایی بالاتر از فردوس است..


a89223a8 71ed 4f24 ba43 71299fa85729 خبر خاکستری


منطقه نمونه گردشگری در کوهستان سرخ
این منطقه به دلیل تنوع آب و هوا و اختلاف ارتفاعات دارای پوشش گیاهی متنوع و نسبتاً مطلوبی است که از آن جمله می توان به کمان و گز در مناطق کویری، زرشک وحشی در مناطق کوهستانی و گیاهان دارویی مانند گون، ریواس، افسنطین، آویشن، آویشن، بومادران و … گل گاوزبان و دیگران.
در این منطقه روستاهای زیبایی با بافت قدیمی و پا و پلکانی وجود دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.


f6f1db9a 1369 438f 9569 13ce3de49fe3 خبر خاکستری


قلعه گبرحصار
ویرانه های قلعه گبر خسار در شمال شرقی روستای خضر بیک بخش کوچسره در حدود 27 کیلومتری شمال غربی راش قرار دارد و از جمله مناطقی است که از دیرباز محل سکونت و پناهگاه نیاکان کاشمر بوده است..
بر اساس شواهد، این قلعه از قرن دوم تا پنجم هجری قمری مورد استفاده بوده است.


038eac91 0902 4f34 80a2 0d46770d257f خبر خاکستری


روستای نماگ

نماق روستایی از توابع شهرستان کوهسرخ شهرستان کاشمر در استان خراسان رضوی است. این روستا در دهستان بارکوه قرار دارد و جمعیت آن طبق سرشماری سال ۱۳۸۵ (۴۰۳ خانوار) ​​۱۱۳۴ نفر می‌باشد. در روستای براکوه از توابع ریوش شهرستان کاشمر در 36000 مایلی جنوب شرقی ریوش و در مسیر جاده مالو رومی به حصار واقع شده است. در منطقه معتدل کوهستانی واقع شده و 2068 تن سکنه دارد. آب از قنات تامین می شود. محصولات آن غلات، میوه ها و ابریشم است. شغل مردم زراعت، دامپروری و صنایع دستی است. قالی بافی وجود دارد. راه مالرو از درشیه است. شیخ جام در سال 440 ه. ق در این روستا به دنیا آمد.


4df000cd 1470 4b49 8492 b943f1115234 خبر خاکستری


6 اقامتگاه بوم گردی در کوه سرخ آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

رضا یوسفی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر و کوهسره در گفتگو با صبح توس؛ وی گفت: امسال برای اولین بار ستاد خدمات گردشگری به صورت مستقل در شهرستان کوچسره برگزار شد و این شهرستان آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه کوچسره به تازگی تبدیل به شهرستان شده است باید حمایت های بهتری از این شهرستان صورت گیرد، خاطرنشان کرد: کوهسر در ایام نوروز همه روزه میزبان مسافران و گردشگران است و گاهی جاده کوچسرچ به کاشمر زیر بار ترافیک می رود. شرایط از این طریق یک طرفه می شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کوچسره با تاکید بر اینکه شهرستان کوهسره یکی از زیباترین مناطق ییلاقی استان است، تصریح کرد: 6 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای طرق، کریز، نامق، ایوار به بهره برداری رسیده است. و ریوش می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر باشد.

وی با اشاره به اینکه سکونتگاه های هدف گردشگری با بافت پلکانی در برخی از مناطق کوه های سرخ یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهرستان است، تصریح کرد: مناظر و باغ های طبیعی شهرستان، کوه های سر به فلک کشیده، رودخانه های سربه فلک کشیده و… همچنین شهر کوچسرچ را از نظر گردشگری بسیار خاص کرده است.

یوسفی همچنین گفت: کمیته گردشگری طبیعی در ستاد خدمات گردشگری کوچسره راه اندازی شده و سعی داریم با تعامل بین کمیته ها و به نفع جامعه محلی کوچسر نوروزی متفاوت را برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید