شهر زنجان با ۷ هتل آماده اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی است/ ایجاد راهنمای گردشگری در موزه ها


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817055

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان:

حفاری با بیان اینکه شهر زنجان برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی آمادگی کامل دارد، گفت: راهنمایان گردشگری در ورودی شهر و در موزه ها مستقر هستند و 7 هتل با 214 اتاق و 434 تخت برای اسکان مسافران آماده شده است. . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر بیماری عروق کرونر مانع از سفر و حضور گردشگران در استان و شهر زنجان شده است، گفت: همچنین آمادگی پذیرایی از مهمانان و گردشگران را متناسب با کشور خود داشته باشید. در این راستا ستاد تشکیل شد، تمامی اقدامات در این خصوص در کمیسیون ها و زیر مجموعه ها پیش بینی شد و مذاکراتی با خدمات مسافربری برای جذب مسافر انجام شد.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات شهری ستاد بحران آماده و کار ساخت داخل شهر متوقف شده است، افزود: برای راهنمایی و آشنایی با اماکن گردشگری زنجان در ورودی شهر و موزه ها راهنمایان گردشگری هستند. .

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اشاره به اینکه روشنایی شهر، نظافت شهر، نظافت پمپ بنزین ها، سرویس بهداشتی، امداد خودرو و آتش نشانی در ورودی شهر آماده است، گفت: روستاهای شهرستان زنجان یکی از اهداف اکوتوریسم است. مساجد و امامزاده ها آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ پاکیزگی محیط مورد تاکید و اطلاع رسانی است، گفت: محوطه مدرسه برای پارک خودروهای میهمانان نوروزی آماده شده است. همچنین مناطق بلااستفاده شهر توسط شهرداری به صورت موقت برای پارکینگ آماده شده است.

حفاری با بیان اینکه 7 هتل با 123 پرسنل آماده ارائه خدمات به گردشگران و مسافران در زنجان هستند، خاطرنشان کرد: این تعداد هتل دارای 214 اتاق با 434 تخت است. همچنین 6 سفره خانه سنتی با 7 مجموعه گردشگری انتظار دارند تا هر چه بیشتر از مهمانانی که زنجان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند، پذیرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه زنجان دارای نقاط دیدنی طبیعی و تاریخی بسیاری است که می تواند یکی از مقاصد اصلی گردشگری باشد، گفت: در سال های اخیر بازار تاریخی زنجان، موزه رختشویخانه، موزه گیاهان دارویی، موزه نمک و موزه منابع طبیعی بیشترین بازدید را داشته اند. و امسال پیش بینی می شود که این مکان ها در بین گردشگران محبوبیت بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: کوه های رنگارنگ زنجان که در مسیر جاده زنجان به میانه و کله لکلاها واقع شده است، جاذبه طبیعی زنجان است و می توان آن را به یاد ماندنی ترین مقاصد گردشگری در کشور دانست. زنجان. . سایر جاذبه های گردشگری طبیعی مانند سد طهم، غار تاریخی گلجیک، آبشار هشترخان، آبشار روستای کلکش و سد گاوازنگ زنجان را می توان به عنوان مقاصد گردشگری برای مسافران نوروزی انتخاب کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهر زنجان دارای اماکن تاریخی فراوانی است، گفت: مساجد تاریخی این شهر، حسین اعظم، عمارت دارایی، عمارت ذوالفقاری، بنای توفیقی، موزه شهدا، پل میربهادین، کاروانسرای سنگی، چایخانه حاج حاج داداش، مقبره امامزاده. موزه تاریخ طبیعی منطقه نمونه سهرین، آب انبار حمام ها از جمله مکان هایی هستند که بازدید از آنها به گردشگران توصیه می شود.

حفاری با بیان اینکه شهر زنجان صنایع دستی شاخصی دارد که حتی در دنیا هم شناخته شده است، گفت: این صنایع دستی شامل ملیله، عسلی، چاقو و چاقو است که در صنایع دستی شهر موجود است اما جهت خرید صنایع دستی آسان است. از مسافران و گردشگران در مغازه های صنایع دستی برای فعال بودن در ایام نوروز تاکید می شود و علاوه بر این بازارچه صنایع دستی در کنار خشکشویی آماده ارائه خدمات می باشد.

وی در پایان با بیان اینکه تمرکز ستاد خدمات گردشگری در سال 1401 بر حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده کرونا و تلاش برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بوده که تمامی استانداردهای بهداشتی کاملا رعایت شده است، گفت: علاوه بر جذب مسافران به زنجان نیز سفر ایمن را در سطح شهر مدیریت می کند. این در حالی است که قبل از تعطیلات نوروزی تمامی اماکن مورد بازرسی قرار گرفت، مشکلات برطرف شد و کارت واکسیناسیون تمامی کارکنان بررسی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید