شرایط مساعد برای مسافران کوم / از اسکان رایگان مسافران تا تامین کالاهای اساسی نوروزی


زمان: 09:28
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817856

تعطیلات نوروزی به نیمه رسیده و به دلیل تقارن اعیاد شعبانیه با عید نوروز و آغاز سفر دو سال بعد، استان کوم شاهد حضور گسترده زائران و مسافران بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم ، نوروز فردا نیمه تمام است و با توجه به تقارن ماه شعبانیه با نوروز و آغاز سفر تا دو سال دیگر، استان کوم شاهد حضور گسترده زائران و مسافران کوم است و به گفته سرپرست استانداری. پلیس راهنمایی و رانندگی، ترافیک در سال های گذشته حدود پنجاه درصد افزایش یافته است.

بررسی میدانی خبرنگار کوم فردا وضعیت مطلوب زائران را از ابتدای تعطیلات مصادف با ایام نیمه شعبان در کوم نشان می دهد.

به پرستندگان کوم خوش آمدید

ابوالقاسم مقیمی معاون امور زائران استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا گفت: مرمت و ایجاد خدمات جدید در دستور کار قرار گرفت.

مقیمی گفت: همچنین سامانه پیامکی خوش آمد گویی و هدایت خودکار نمازگزار با کمک مخابرات آماده شد و به محض ورود نمازگزار شماره جدید به استان پیام ارسال می شود. زائران تمام اطلاعات، نقشه ها و خدمات را دریافت می کنند.

وی افزود: با کمک جهاد کشاورزی بیش از سهمیه مورد نیاز استان تامین شده است.

تحویل کالاهای اساسی در کوم

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به ذخیره سازی 250 تن سیب و 500 تن پرتقال برای نوروز گفت: به مرور زمان به بازار عرضه می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خاطرنشان کرد: میوه ارائه شده برای استان قم کیفیت بسیار بالایی دارد و کمیسیونی در سازمان جهاد کشاورزی به نام کمیته نظارت بر حمل و نقل و توزیع میوه های شب عید تشکیل شده است. به سرپرستی مناطق روستایی. . سازمان تعاون .تا بتوانیم با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار دهیم تا از توزیع میوه در شب عید اطمینان حاصل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص توزیع میوه های تحویلی گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده با شهرداری و سازمان میادین قم، بحث غرفه های سطح شهر توسط شهرداری جانمایی شده است، برنامه ریزی جهاد کشاورزی امسال به شرح زیر بود. . در کنار کوم، مراکز توزیع میوه تنظیم بازار در پنج شهر دیگر و دو شهر جدید در استان های جعفرآباد و چاق راه اندازی می شود و میوه تنظیم بازار در این پنج شهر و دو شهر جدید در کوم توزیع می شود.

وی ادامه داد: اجناس مورد نیاز نوروز و بلافاصله بعد از ماه مبارک رمضان شامل گوشت قرمز، مرغ و روغن تامین شده است که هماهنگی های خوبی در زمینه برنج، شکر و روغن انجام شده و ذخایر زیاد است. بس است ما در سطح بسیار خوبی انواع برنج خارجی را روانه بازار کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان بلافاصله بعد از عید نوروز آغاز می شود، پیش بینی ها، برنامه ریزی ها و جلساتی برای هماهنگی های لازم انجام شده تا هم نیازهای اولیه شب عید تامین شود و هم تامین شود. کالاهای مورد نیاز در ماه مبارک رمضان شبکه بسیار منسجمی برای توزیع کالا شناسایی شده است.

اسکان رایگان زائران در حرم و جمکران

این روزها علاوه بر تامین کالاهای اساسی، اسکان زائران نیز در دستور کار مسئولان قرار گرفته است و حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران در اسکان زائران قم پیشگام هستند.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به توزیع زائرسرای کوثر، کشتی نجمه هاتون و بالکن غربی کشتی امام خمینی(ره) برای اسکان مسافران نوروزی گفت: زائران می توانند به دفاتر ستاد هماهنگی اسکان خارج از حرم در استان قم در داخل حرم.

عبدی افزود: دارالعباده کوثر واقع در صحن جواد الائمه علیه السلام حرم مطهر هر شب با ظرفیت 400 نفر از شب 27 اسفند 1400 لغایت 13 فروردین به ارائه خدمات به زائران می پردازد. 1401.”

وی با اشاره به حضور گسترده نمازگزاران در معبد بانوی کرامت در ایام نوروز گفت: به همین منظور با افزایش تقاضا، بالکن غربی کشتی امام خمینی (ره) نیز طی شب های گذشته در اختیار زائران قرار گرفت.

مدیر حرم مطهر بانو کرامت افزود: پذیرایی در داخل حرم از ساعت 23 آغاز می شود و تا اذان صبح زائران می توانند از فضاهای آماده شده داخل حرم برای استراحت استفاده کنند.

وی ادامه داد: ستاد زیارت استان قم برای رفاه حال زائران دو دفتر در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها راه اندازی کرده است تا اقدامات لازم برای اسکان زائران و زائران انجام شود. به مکان های ارائه شده در شهر هدایت می شود.

عبدی گفت: همچنین زائران می توانند برای ثبت نام به دفاتر ستاد استان قم در حرم مطهر واقع در اتاق 35 صحن امام رضا(ع) و دفتر خدمات زیارتی واقع در صحن جواد الائمه(ع) مراجعه کنند. و هماهنگی اسکان در خارج از حرم.

همچنین رئیس اداره خدمات سالمندان آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) گفت: حرم، ویلچر
عبادتگاه در اختیار نمازگزاران قرار می گیرد و ویلچرهای مضطر تعمیر می شود.

ابراهیم صدوقی معاون خدمات زیارتی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امسال مسجد مقدس جمکران میزبان حضور چشمگیر زائران و مسافران در زمان تحویل بود گفت: با توجه به محدودیت امکانات مسجد مقدس جمکران، امسال پذیرایی می کنیم. زائران زیادی از سراسر کشور

وی با تاکید بر اینکه با توجه به بارندگی و برودت هوا در محل اسکان اقداماتی در مسجد مقدس جمکران انجام شده است، افزود: امسال کشتی امام حسن عسکری(ع) در تعطیلات از ساعت 20 تا 8 پذیرای زائران خواهر است. کشتی کربلا و مسجد امام علی (ع) نیز برای پذیرایی از برادران آماده شده است.

صدوقی گفت: 6000 کارمند افتخاری، مشرفی و نذری موقت از نیمه شعبان در ایام نوروز فعال و به صورت 24 ساعته در سه شیفت خدمت رسانی می کنند و چایخانه های مسجد نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی غذای گرم را در ظروف مختلف توزیع می کنند. . .

اسکان زائران در مدارس

همچنین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کوم، از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز جمعه 4 فروردین 11 هزار و 771 خانوار در 235 مدرسه استان اسکان یافته اند که شامل 50 هزار و 770 نفر می شود که بیشترین مسافران در مدارس استان اسکان داده شده اند. آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، زنجان، خوزستان، همدان، اردبیل، اصفهان، مازندران و کرمان در رده های زیر قرار دارند.

تنوع برنامه های فرهنگی مسئولین استان از جمله ایجاد ایستگاه نقاشی کودکان در حرم، اهدای جوایز دخترانه به زائران با حجاب از سوی ستاد اسکان فرهنگیان قابل تقدیر است.

حضور مسئولین حوزه

مشاهدات میدانی استاندار و هیئت همراه از وضعیت اسکان مسافران و وضعیت جاده ها بسیار چشمگیر بود.

فرماندار کوم شاهچراگی با اشاره به خدمات ستاد تسهیلات گردشگری شهرداری کوم گفت: با توجه به تقارن مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در چند ماه اخیر هماهنگی های مطلوبی شکل گرفته و همکاری های بین دستگاهی بهبود یافته است. نسبت به سال های گذشته».

وی با تاکید بر نبود زیرساخت های گردشگری در کوم یادآور شد: برای جبران بخشی از کمبود مسکن در این استان فضای تعدادی مدرسه و سالن ورزشی به این منظور در نظر گرفته شده است.

سرهنگ پناهی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کوم در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا گفت: نسبت به سال های گذشته. قبلا بودیم
پناهی گفت: تعطیلات نوروزی یکی از لحظاتی است که پلیس راه بیشترین حضور را در محورها دارد و پلیس راه استان کوم با حداکثر توان و خودرو در محورها حضور دارد. علاوه بر نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی کوم، فرماندهی پلیس کوم نیز خودروهای نامحسوس در اختیار ما قرار داده و دائماً در جاده های استان کوم گشت زنی می کرد.

فرصتی برای بازدید از اماکن تاریخی کوم

ساخت نوروزگا در محوطه های تاریخی استان کوم نیز با استقبال مسافران و زائران مواجه شد و پس از گذشت مدتی امکان بازدید و آشنایی با اماکن گردشگری و تاریخی کوم از جمله تمدن هفت هزار ساله در تپه گلی درویش فراهم شد. مدت زمان طولانی.
مدیرکل میراث فرهنگیکه درفرهنگ، گردشگری و صنایع دستی استان کوم گفت: مجموعه گنبد سبز کوم به نوروزگا تبدیل شده است که مسافران از این مجموعه تاریخی بازدید می کنند و از نمایشگاه های صنایع دستی واقع در این مجموعه استفاده می کنند. همچنین کاروانسرای دیر گچین به نوروزگا تبدیل شد. دیر گچین بزرگترین کاروانسرا ایران است و به عنوان مادر کاروانسراهای ایران شناخته می شود و مسافران نوروزی به قم از آن دیدن می کردند.

ارجمندی تاکید کرد: تپه گلی درویش در کوم، تاریخی ترین تپه باستانی کشور با قدمتی 7 هزار ساله در 22 دوره معماری مورد بازدید قرار گرفته است. استان کوم این هویت را شهری مذهبی هفت هزار ساله تعریف می کند، مسافران نوروزی باید از تپه باستانی گلی درویس دیدن کنند.

ارجمندی بیان کرد: خوبی نقشه های گردشگری کوم در سال جاری تعیین مسیرهای سفر است که مسافران و زائران می توانند علاوه بر زیارت حرم امام زمان(عج) به مقصد برسند و مسافرانی که وارد کوم می شوند.معصومه سلام الله علیها مسجد جمکران بر اساس سلیقه خود می توانند یک تور قمی جذاب داشته باشند.

وی گفت: خانه ملاصدرا واقع در شهر کهک در کوم سال هاست که مورد بی مهری قرار گرفته است چرا که ییلاق کهک می تواند مورد استفاده زائران و مسافران باشد. همچنین خانه ملاصدرا آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی است. فرهنگی است و با همکاری شهرداری ملاصدرا کهک به مجموعه ای از آثار تاریخی، فرهنگی، مسکونی، پذیرایی و طبیعی تبدیل خواهد شد و قابلیت جذب گردشگر از سراسر جهان را دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید