وضعیت موجودی کالاهای اساسی مساعد / روغن فراوان تا 2 روز آینده؛ افزایش قیمت نان سنتی صحت ندارد


ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838518

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ذخایر کالاهای اساسی کشور در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: طی دو روز آینده با توجه به مسافت ها شاهد وفور نفت در تمامی فروشگاه های کشور خواهیم بود. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران در یکی از کارخانه های روغن نباتی گفت: طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها یک اصلاح بزرگ اقتصادی برای مردم است که در کشور راه اندازی شده و هدف آن است. وزارت کشاورزی جهاد کشاورزی. هدفمندی یارانه ها

وی ادامه داد: در این راستا یارانه ها حذف نمی شود و فقط توزیع یارانه کالا به مردم واگذار می شود و عدالت اجرا می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مصرف دهک های مختلف در شرایط عادی متفاوت است، گفت: در این راستا دریافتی عادلانه خواهند داشت و مبلغی که برای دریافت غرامت در نظر گرفته شده است گاهی بیش از هزینه تحمیل شده در موارد زیر است. دهک ها.”

وی گفت: این یک پروژه بسیار بزرگ است و باید در سال های گذشته انجام می شد که مابه التفاوت نرخ ارز کمتر بود. به هر حال دولت سیزدهم این کار را کار بسیار بزرگی در اقتصاد ایران دانست و با دستور رئیس جمهور انجام شد.

ساداتی نژاد افزود: شب گذشته مبلغی که به عنوان یارانه یک ماهه به حساب مردم واریز شده بود آزاد شد تا مردم کالاهای اساسی خود را خریداری کنند.

وی افزود: در حال حاضر کالاهای اصلی کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و توافقات لازم برای ذخایر استراتژیک کشور قبل از عید انجام شده و مشکلی برای تامین کالا در کشور نداریم.

این مقام ارشد وزارتخانه با تاکید بر اینکه قیمت اجناس از امروز اعمال می شود، یادآور شد: با توجه به اینکه از قبل قیمت برخی کالاها را در مغازه ها داشتیم، البته به دلیل تفاوت قیمت ها، ترافیک بسیار زیاد بود؛ اما با توجه به تفاوت قیمت ها، قیمت ها بسیار زیاد بود. با هنجار جدید کالا مشکلی برای تحویل وجود نخواهد داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این کارخانه معمولاً روزانه 300 تن روغن خوراکی تولید می کند، افزود: تنها امروز با ذخیره 500 تنی روغن به این مجتمع ارسال کردیم و این نشان می دهد که ظرفیت خرید 700 تن را داریم. تن نفت در روز در تهران.»

وی با اشاره به اینکه در محصول مرغ شاهد ترافیک در میادین و مغازه ها هستیم، افزود: مصرف روزانه تهران 1200 تن گوشت مرغ است و امروز میزان مرغ گرم و منجمد در تهران به 1600 تن در کل جمعه ها رسیده است. عرضه مرغ گرم ساخته نمی شود، ذبح صورت می گیرد و مرغ گرم در بازار توزیع می شود.

ساداتی نژاد افزود: مردم ما باید اعتماد به نفس داشته باشند و بدانند که قبل از عید و جنگ اوکراین اقدامات لازم برای این مهم انجام شده است؛ البته شاهد افزایش قیمت جهانی مواد غذایی هستیم.

وی با تشکر از صبوری مردم گفت: روزانه 3 هزار تن پالایش نفت در کارخانه های تهران و تحویل در تمامی مغازه ها انجام می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه طی دو روز آینده به دلیل بعد مسافت شاهد وفور روغن در تمامی مغازه های کشور خواهیم بود، افزود: رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و وزرا بارها تاکید کرده اند که افزایش قیمت نخواهیم داشت. از نان و دارو.”

به گفته وی، افزایش قیمت نان سنتی صحت ندارد و آرد با نرخ ثابت بین نانوایی های سنتی با قیمت قبلی توزیع می شود.

وی ادامه داد: واردات در این بخش به خوبی انجام می شود و ذخایر گندم کشور نیز ایده آل و خوب است.

ساداتی نژاد گفت: بیشتر چیزهایی که با خریدهایمان داشتیم به دلیل تغییر قیمت بود که ایجاد شد و تقاضا در مغازه ها افزایش یافت. بنابراین کمبود کالا در کشور وجود ندارد، جدا از آنچه در کارخانه های قند تولید می شود، ذخایر این محصول بالغ بر 500 هزار تن در کشور است و مشکلی از نظر فراوانی و موجودی کالا در کشور وجود ندارد.

وی در پایان گفت: صنایع ما ظرفیت خود را افزایش داده اند و تمام تلاش ما بر این است که کالایی تهیه کنیم تا محصول در دسترس مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید