وضعیت موجودی کالاهای اساسی در خراسان جنوبی/ افزایش پنج برابری جریمه فروشندگان


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839443

همزمان با اجرای طرح دموکراتیزه‌سازی عادلانه یارانه‌ها، عناصر کلیدی فراوان و در خراسان جنوبی مستقر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هاورستان ؛ چند روزی از آغاز طرح ترویج توزیع عادلانه یارانه ها می گذرد و قیمت برخی اقلام اساسی منتشر شده است.

با آزادسازی قیمت برخی اقلام اساسی، در خراسان جنوبی از نظر تامین مایحتاج اولیه مشکلی وجود ندارد و حتی استان ما تامین کننده استان های همجوار به ویژه مرغ و تخم مرغ است.

برای بررسی وجود کالاهای اساسی در بیرجند به چند مغازه رفتیم و با مردم و کسبه گفت و گو کردیم.

خانم حسینی شهروند بیرجندی که برای خرید مرغ به مغازه پروتئین فروشی مراجعه کرده است به خاورستان می گوید: با وجود افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ، بحث کمبود و کمبود تخم مرغ مشکلی ندارد و به راحتی پیدا می شود. در فروشگاه ها.

وی افزود: در مورد روغن جامد و مایع در شهرستان کمبود وجود دارد اما فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهر نفت دارند و با قیمت جدید به فروش می رسد.

آقای قدیری یکی دیگر از شهروندان بیرجندی به خاورستان می گوید: مرغ و تخم مرغ از چند روز گذشته وارد بازار شده است.

وی گفت: آخر هفته گذشته شاهد خریدهای زیادی برای مرغ، تخم مرغ و لبنیات در شهر بودیم. او نبود.

فروشنده تخم مرغ فروش در نمایندگی پورشمسیان در خیابان جمهوری بیرجند نیز در گفت و گو با خاورستان گفت: تخم مرغ به وفور در بازار موجود است و بسته به نیاز مشتری به صورت کیلویی و شانه ای به فروش می رسد.

وی گفت: در پایان هفته گذشته حضور مردم برای خرید تخم مرغ بسیار زیاد بود و از روز اعلام قیمت جدید، خرید در روزهای پایانی هفته قبل انجام نمی شود.

این فروشنده گفت: برخلاف شایعاتی که در مورد فروش یک شانه تخم مرغ به گوش می رسد، ما تخم مرغ را بسته به نیاز مردم به کیلوگرم می دهیم.

یکی از فروشندگان مواد پروتئینی در گفت و گو با خاورستان گفت: گوشت مرغ نیز به وفور در بازار موجود است و به دلیل افزایش قیمت مشکلی برای تحویل وجود ندارد.

وی افزود: در زمانی که قیمت مرغ کمتر است مردم کمتر خرید می کنند.

فروشنده گفت: کم خرید دو دلیل دارد. اینکه مردم منتظر کاهش قیمت هستند و دلیل دیگر این است که قبل از اعلام قیمت جدید بیش از حد لازم خرید می کردند و اکنون نیازی به مرغ ندارند.

وی گفت: با وجود آزاد شدن قیمت ها، مشکلی برای تامین گوشت مرغ وجود ندارد و به وفور موجود است.

به گزارش خبرنگار ما، روغن جامد و مایع در خرده فروشی ها اندکی کاهش یافت و در برخی فروشگاه های زنجیره ای شهر با قیمت های جدید یافت شد.

حجت‌الاسلام علی نسایی زهان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار حاورستان گفت: با توجه به شناختی که از مردم خراسان جنوبی داریم، قطعاً این طرح را برای توزیع عادلانه یارانه‌ها همراهی می‌کنند. .

وی افزود: در صورت فروش اقلام اساسی توسط فروشندگان اقلام گران قیمت جریمه تا پنج برابر افزایش می یابد و فروشگاه این افراد برای مدتی پلمب می شود.

علیرضا فولادی فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند در حین دریافت و کشف اخباری مبنی بر انباشت مواد غذایی و کالاهای عمومی در یکی از انبارهای این شهرستان گفت: این امر امنیت عمومی و اقتصادی را برای ناوشکن ها ایجاد نمی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید