نوروزی متنوع در اقامتگاه های بوم گردی لرستان / پذیرایی در دل روستاهای بکر


ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1815957

اقامتگاه های بوم گردی لرستان به دلیل بافت سنتی و طبیعت زیبای خود مکانی بسیار بکر برای گذراندن تعطیلات نوروزی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر، در یک روز بهاری زیر آفتاب، زنان پشت دیوار لبخند می زنند، صدای پرندگان بر شاخه های درختان، بوی نان تازه از تنور بیرون می آید، سرسبزی طبیعت و کوهستان که به زیبایی از دور قابل مشاهده است شرایط پذیرایی از مهمانان نوروزی را در محیط روستایی فراهم می کند.

ویلایی زیبا در دل روستا که می توانید دنیایی از زیبایی و سادگی ایوان آن را تماشا کنید، بوی سبزه بارانی و دیوارهای گل آلود طعم واقعی روستا را می دهد و در کنار این همه زیبایی، صبحانه طبیعی و محصولاتی از روستاییان آماده دریافت هستند.

چای آتشین به همراه تخم مرغ محلی، پنیر با طعم نعناع، ​​کره و شیر تازه با نان محلی در سینی، لذیذی را در محیطی روستایی برای مسافران و گردشگران به جهان می بخشد.

اقامتگاه های بوم گردی سادگی و صمیمیت روستایی را با زیبایی های طبیعی ترکیب می کنند و آواز چشمه ها و رودخانه های جاری نوای زندگی را می دهد. زندگی در دل کوه و در یک محیط روستایی می تواند آرزوی بسیاری باشد. شهر همیشه در طول سال شلوغ است.


fdd1f820 9c46 4772 a9a5 50765d643edb خبر خاکستری


با فرا رسیدن عید نوروز، سفرها به مکان های دلپذیر و دیدنی آغاز می شود، همان جاهایی که برای کشور ما کم نظیر است و همزمان با شکوفه های بهاری و احیای طبیعت، فضای سفر به این مکان ها رونق می گیرد. اتفاق می افتد.

از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور ما مملو از آثار تاریخی و طبیعی است که هر کدام در ایام تعطیلات نوروزی میزبان مسافران و گردشگران نوروزی هستند اما یکی از مهم ترین مناطقی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. اقامتگاه های بوم هستند. آنها در قلب روستاها هستند.


آرامش بهاری در استراحتگاه های بهاری روستایی نهفته است

جذابیت های خاص روستاها به دلیل سادگی و بافت قدیمی، مقصد مسافران نوروزی است که چند روزی به روستاها پناه می برند و از هوای پاک لذت می برند.

علاوه بر این محیط روستایی آثار طبیعی و تاریخی وجود دارد که گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند، در چنین محیطی می توان آرامش بهاری را تجربه کرد، برخی از این روستاها دارای سرسبزی و طراوت هستند که باعث شده است. به آن سرزمین رنگی می گویند.


0829f3e9 b4da 4255 a0e6 6274d953862a خبر خاکستری


در طول روز صدای بازی کودکان در کوچه پس کوچه های روستا یادآور گذشته است، کمی جلوتر صدای برخورد آبشارها به صخره ها و نواختن زیباترین موسیقی طبیعی.

اگرچه شهرها دارای هتل ها و مهمانسراهای زیادی برای گردشگران و مسافران هستند، اما طبق آمار، هر ساله گردشگران به دلیل چیدمان ساده خانه های روستایی با همان سبک قدیمی و سنتی، از فضای محلی و روستایی کلبه های بوم گردی استقبال بیشتری می کنند. . ، مهمترین جاذبه برای گردشگران است.

این در حالی است که بسیاری از روستاهای لرستان دارای زیبایی های بسیار جذابی هستند که ایجاد اقامتگاه های بوم گردی گردشگران را به روستاها سوق می دهد.توسعه بوم گردی در روستاها علاوه بر ارائه آثار طبیعی و تاریخی به گردشگران می تواند باعث ایجاد اشتغال و درآمدزایی شود. او به دهقانان


9 اقامتگاه بوم گردی در لرستان

اسکندر فلاحوند معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: 9 اقامتگاه بوم گردی در استان لرستان، پنج اقامتگاه در خرم آباد، یک اقامتگاه در بروجرد، یک اقامتگاه در پلدختر، یک اقامتگاه در ازنا و یک اقامتگاه در شهرستان ازنا ایجاد شده است. شهر دورود

وی اضافه کرد: استقبال از اقامتگاه های بوم گردی در استان لرستان بسیار بالاست به طوری که 80 درصد اقامتگاه ها به دلیل بافت روستایی، سنتی و طبیعی نه تنها گردشگران داخلی بلکه گردشگران خارجی نیز از این اقامتگاه ها هستند. اطرافیان بسیار صمیمی هستند.


69caf194 e3d5 4ee3 9a6c 76468e3763c5 خبر خاکستری


معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر فضاسازی به سبک قدیمی و سنتی، با غذاها و غذاهای محلی پذیرای گردشگران هستند.

فلاحوند گفت: به منظور آشنایی با جاذبه های گردشگری استان به گردشگران مقیم اقامتگاه ها بروشور تهیه و به آنها داده می شود تا از دیگر جاذبه ها دیدن کنند.

وی گفت: در استان لرستان تنها 9 اقامتگاه دارای پروانه است که زیر نظر میراث فرهنگی فعالیت می کنند، اما متأسفانه عده ای در صدد ایجاد اقامتگاه بدون مجوز هستند و در این راستا دستور پلمب چهار اقامتگاه و برخورد با اینها صادر شده است. مردم . .

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با تاکید بر نظارت مستمر گفت: با آغاز فصل سفر در نوروز، نظارت بر فعالیت اقامتگاه های بوم گردی تقویت می شود تا حداقل بررسی و نظارت شود. یک بار در هفته

نوروز در فصل بهار حال و هوای خاصی دارد و در اقامتگاه های بوم گردی روستایی به دور از هیاهو و هیاهوی فضای شهری می توان چند روزی در محیطی آرام به زندگی روستایی و سنتی پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید