تربت حیدریه به شهر اقامتگاه های بوم گردی ایران تبدیل می شود


ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902313

کی پور با اشاره به ظرفیت های گردشگری، تاریخی و فرهنگی در منطقه تربت حیدریه، سرمایه گذاری در این مناطق را مورد تاکید قرار داد و گفت: با نماهای سنتی و احیای برخی ظرفیت ها، این شهر می تواند به تنها شهر اقامتگاه های بوم گردی یا هتل های سنتی ایران تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; علی اکبر کی پور معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه صبح امروز در جلسه ستاد خدمات گردشگری این شهرستان اظهار داشت: همه اطراف مشهد مشهد مقدس خود را باب الرضا می دانند و این مستلزم لیاقت و شایستگی است که تلاش ها این است. برای رساندن این اعتبار به منطقه ظاهر انجام شد

وی بیان کرد: یکی از نقاط ضعف این منطقه نبود هتل مناسب است، اما اقامتگاه های سنتی را احیا کرده ایم و تلاش می کنیم تربت حیدریه را به شهر سکونتگاه های سنتی کشور تبدیل کنیم، به همین دلیل باید سرمایه گذاری شود. جایی که ظرفیت کارهای فرهنگی را داشته باشد و داستانش بالا باشد.

کیپور اضافه کرد: کسانی که می خواهند فضاهایی مانند اقامتگاه های سنتی را احیا کنند باید از نماهای سنتی استفاده کنند تا گردشگری که در این منطقه کمتر است با این اقامتگاه ها احیا شود.

فرماندار تربت حیدریه خاطرنشان کرد: قدم بعدی سرمایه گذاری در تورهای گردشگری است که می تواند برای اقتصاد این شهرستان موثر باشد زیرا این ظرفیت وجود دارد و همچنین نیروی انسانی و حسن نیت در جامعه این منطقه وجود دارد، بنابراین ظرفیت در شهر موجود است. باید برای احیای شهر با بافت های سنتی در زیباسازی تلاش کنند.
.
علی محمدی دبیر خدمات گردشگری و رئیس میراث فرهنگی تربت حیدریه به فعالیت در پایان ماه صفر اشاره کرد و گفت: در دهه پایانی ماه صفر بیش از 15 هزار زائر پیاده از جنوب کشور حضور داشتند. شهرهای کشور از این شهر عبور می کردند که طبق پیش بینی های انجام شده موکب ها، مساجد و حسینیه ها در اختیار زائران قرار گرفت.

کریمی معاون عمرانی فرمانداری تربت حیدریه گفت: پس از وقفه دو ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود تجمع و کاروان های پیاده، در آبان ماه سال گذشته اخطاریه ای از سوی معاونت زیارتی ابلاغ شد، بنابراین ستاد خدمات گردشگری فعال و با مساعدت دستگاه های اجرایی پذیرای مسافران و زائران در ایام نوروز و تابستان است.

وی افزود: پس از خاتمه حماسه اربعین حسینی، براساس سال های گذشته موضوع استقبال از کاروان های پیاده در دستور کار قرار گرفت که به ترتیب 52 کاروان پیاده از این منطقه عازم مشهد مقدس و علاوه بر آن حدود 98 کاروان پیاده شدند. در قالب 15000 نفر از شهرهای جنوبی کشور از این خط عبور کردند

کریمی بیان کرد: امسال 19 موکب در مسیر زائران با خدمات پذیرایی و پزشکی داشتیم و در این چند روز حدود 30 هزار وعده غذای گرم توزیع شد و علاوه بر آن به 1500 زائر پیاده در پنج پایگاه هلال احمر خدمات رسانی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید