وجود 14 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری استان کرمانشاه

ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791472

علی صابر از وجود 14 اقامتگاه بوم گردی در هفت روستای گردشگری استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صابر در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: در حال حاضر 14 مقصد گردشگری مصوب در استان کرمانشاه داریم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: فعالیت های عمرانی و تاسیسات گردشگری در این روستاها توسط بخش دولتی و خصوصی انجام می شود.

وی افزود: تاکنون 14 اقامتگاه بوم گردی در هفت روستای گردشگری از جمله پیران، کندوله، حناگه، هجیج، شمشیر، فش و نجبران احداث شده است.

صابر افزود: این بوم گردی ها با توجه به طبیعت روستاها و متناسب با بافت فرهنگی، تاریخی و طبیعی آنها ساخته شده است.

معاون گردشگری کرمانشاه گفت: ساخت اماکن گردشگری توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاران انجام می شود که تسهیلات میراث فرهنگی در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این روستاهای در نظر گرفته شده برای گردشگری، بسته به موقعیت مکانی، دسترسی آسان، پارکینگ، بهداشت عمومی، آلاچیق، سکوها و حتی مهمانسراها وجود دارد.

صابر به برخی اقدامات بازسازی و مرمتی در این روستاها اشاره کرد و گفت: حمام تاریخی روستای چرمله علیا در سنقر بازسازی شده، بخشی از راه دسترسی به آبشار پیران سرپلذهاب آسفالت شده و آلاچیق در حاشیه روستای سراب هرسم ساخته شده است. در اسلام آباد هتل دوستاره روستای حاجید پاوه در حال ساخت می باشد.

وی گفت: تمامی این چهارده روستا با توجه به عوامل میراث فرهنگی دارای ظرفیت گردشگری بوده و به مرور با تزریق اعتبارات فعالیت های عمرانی از قبیل اقامتگاه بوم گردی، پارکینگ، فاضلاب و غیره انجام شده است. روستاییان از این وضعیت استقبال کردند و گفتند: «و متوجه تغییر وضعیت اقتصادی شدند.

به گفته معاون گردشگری استان، یکی دو روستای گردشگری که برنامه های گردشگری مانند اسکان در آنها اجرا نشده است، مانند گلین در گیلانحرب یا سرخه دیزه در دالاهو، به دلیل محدودیت زمین مورد استقبال قرار نگرفته است. .

وی روستاهای مصوب گردشگری استان کرمانشاه را پیران، کندوله، حنه گا، هجیج، شمشیر، فش، نجوبران، سراب هرسم، ورمکان، گورنا چرماله، سرخه دیزه، گلین، حریر و شالان معرفی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید