فعالیت 45 اقامتگاه بوم گردی در استان کرمانشاه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صابر در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: 45 اقامتگاه بوم گردی در استان کرمانشاه فعال است و به منظور توسعه مراکز اقامتی در جاذبه های گردشگری کرمانشاه، مجوز 20 واحد دیگر نیز در دست ساخت صادر شده است.

معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: پنج اقامتگاه بوم گردی و 2 اقامتگاه سنتی در شهرستان کرمانشاه برای ارائه خدمات به گردشگران ایجاد شده است.

وی بیان کرد: فعالیت اقامتگاه های بوم گردی در افزایش طول عمر مسافران، توزیع صحیح و متعادل گردشگران در سطح شهرها و روستاهای گردشگری استان تاثیر بسزایی دارد.


شهر پاوه بیشترین اقامتگاه های بوم گردی را دارد

صابر همچنین به پراکندگی اقامتگاه ها در شهرک ها اشاره کرد و گفت: پاوه با 18 واحد، گیلانگرب سنقر و کنگاور با یک اقامتگاه به ترتیب دارای بیشترین و کمترین اقامتگاه بوم گردی هستند.

وی افزود: 7 اقامتگاه بوم گردی فعال در شهرستان های صحنه، 3 هرسین، 2 جوانرود، 2 سرپلذهاب، 2 دالاهو و 2 سرپلذهاب فعال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: 20 مورد دیگر در حال مدیریت است و پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد اقامتگاه های بوم گردی جدید بیشتری در استان راه اندازی شود.

وی گفت: به نظر من اگر بخش خصوصی وارد شود و امکانات و امکانات گردشگری را توسعه دهد و خانه‌ها و کاروانسراهای تاریخی را به بخش خصوصی واگذار کند، شاهد رونق صنعت گردشگری خواهیم بود که نیاز به معرفی و حذف گسترده دارد. موانع سرمایه گذاری در این حوزه

دیدگاهتان را بنویسید