فعالیت 32 خانه بوم گردی روستایی در خدابنده / اقامتگاه های بوم گردی زمینه اشتغال روستائیان را فراهم می کند.


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834324

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده:

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هدبنده با اشاره به اینکه در حال حاضر 32 خانه بوم گردی روستایی در هدبنده وجود دارد، گفت: خانه های بوم گردی روستایی موجب رونق اقتصادی در روستاها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه شیری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی به فرصت های تاریخی و طبیعی متنوع شهرستان هدبنده و روستاها و پتانسیل ایجاد اقامتگاه های بوم گردی اشاره کرد و گفت: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی چند سالی است که در بسیاری از روستاهای شهرستان هدبنده مورد توجه قرار گرفته است که بسیار است. دلپذیر.

وی با بیان اینکه علاقه مندی مردم از روستاهای این شهرستان باعث شده در 5 سال گذشته 40 خانه بوم گردی مجوز فعالیت بگیرند، گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کرون در دو سال اخیر خانه های بوم گردی نیز کاهش یافته است. به طوری که در نوروز امسال 32 خانه بوم گردی زنده مانده و خدمات ویژه ای به مسافران ارائه کرده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان هدبنده با بیان اینکه گردشگران با ورود به روستاها و خانه ها برای بوم گردی تجربه های متفاوتی از زندگی را تجربه می کنند، گفت: در این خانه ها برای بوم گردی نان محلی و رشته محلی تهیه می شود و بیشتر غذاها تهیه می شود. و مسافران خوش آمدید. در عین حال این تجربه دلپذیر به مسافران این امکان را می دهد که با خرید نان، رشته، لبنیات سنتی و سایر محصولات روستا به اقتصاد روستایی بازگردند.

وی با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی شهرستان موجب رونق بیشتر روستاها می شود ادامه داد: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر توسعه گردشگری روستایی زمینه اشتغال بسیاری از روستائیان را فراهم می کند.

شیری گفت: در حال حاضر مهمترین منبع درآمد اهالی بسیاری از روستاهای استان کشاورزی و دامپروری است. با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی می توان اقتصاد روستایی را از وابستگی کامل به کشاورزی و دامداری رها کرد. “

وی با تاکید بر اینکه اقامتگاه های بوم گردی باید محلی برای آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه از استان باشد، گفت: حمایت این اداره از اقامتگاه های بوم گردی مبتنی بر رعایت استانداردهای کیفی و ارائه خدمات مناسب به گردشگران است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هدبنده گفت: وجود غار طبیعی کتلهور، آرامگاه قیدار نبی، ویژگی های کوهستانی و طبیعت بکر هدبنده باعث شده مسافران این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند و امسال شهرستان بیشترین درصد را دارد. ورود گردشگر بوده است./ب

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید