شمال غربی ترین نقطه کشور آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است/ از آشنایی با تاریخ سه هزار ساله رود ارس تا «دخمه اورتو»


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815354

از شما دعوت می شود از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی دیدن فرمایید.

نوروز فرصتی است برای بازدید گردشگران از آثار، بناهای تاریخی و طبیعت بکر نقاط مختلف کشور و در این میان شهرستان مرزی پلدستی دارای جاذبه های گردشگری از رودخانه ارس تا دخمه سنگی اورارت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، در آستانه سال نو و روزهایی هستیم که با تعطیلات آغاز می شود و مردم در این ایام سعی می کنند با سفر به نقاط مختلف کشور از فضای گردشگری و آثار تاریخی چشم نواز استفاده کنند.

شهرستان پلدشت یکی از شهرستان های مرزی آذربایجان غربی است و با ۳ کشور اروپایی هم مرز است. شاید بسیاری از ما این منطقه را به عنوان نگین سبز ایران آذربایجان غربی بدانیم، اما جالب است بدانید که این شهر جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است. بدون شک از سفر به او پشیمان نخواهید شد.

این شهر قدمتی طولانی دارد و آثار تاریخی و طبیعت بکر فراوانی دارد که آن را به مکانی مناسب برای گردشگری تبدیل کرده است.برای اطلاع از دیدنی های جذاب شهر پلدستی با ما همراه باشید.


حمام تاریخی پورناک پلدشت

حمام تاریخی پورناک مربوط به دوره قاجاریه و در 15 کیلومتری پلداش قرار دارد و بزرگی بنا نشان می دهد که این حمام در زمان خود رونق داشته و مشتریان زیادی داشته است.

این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۲۲۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سنگهای آتشفشانی متخلخل ماگمایی مصالح ساختمانی اصلی این اثر هستند که با ملات آهک و گنبدهای مخروطی سه گانه که نور حمام را با خوابگاه تامین می کند، کار شده است.

وان حمام در ضلع جنوب شرقی بنا و میزان آب آن در ضلع شمالی ساختمان قرار دارد.


936e7be8 cc85 406d 8d3f 45dceb6fc9db خبر خاکستری


کمپ ارس پلداش

کمپ ارس پلدشت یکی از مناطق با ویژگی های استثنایی گردشگری آذربایجان غربی است.

آنچه با نام این منطقه در دل می آفریند رود ارس است، رودخانه ای که با آرامش بیرونی و جوشش و آشفتگی درونی خود زیبایی صد برابری به این منطقه بخشیده است.

اردوگاه ارس در 35 کیلومتری پلدستی – جلفا قرار دارد.

این منطقه با امکاناتی مانند قایق، رستوران، زمین بازی، ماهیگیری، اقامتگاه و پمپ بنزین شرایط خوبی برای تفریح ​​و سرگرمی دارد و می توانید از تماشای رودخانه ارس که با فرهنگ مردم این منطقه تداعی می شود لذت ببرید. .

علاوه بر این، به گفته کارشناسان، اطراف رودخانه و پشت دریاچه سد ارس یکی از مهم ترین زیستگاه های غازهای پیشانی سفید در جهان است.

از 10 هزار غاز پیشانی سفید جهان، 3 هزار غاز در تالاب های شمال غربی آذربایجان به ویژه سواحل و دریاچه های پشت سد ارس مشاهده شده است که نشان از وضعیت مطلوب زندگی این پرنده در این استان دارد.


063e4437 c8b0 4cb0 b871 f3a2db01bfc3 خبر خاکستری


دخمه سنگی اورارتو در پولداش

دخمه سنگی اورارتو در روستای شیدی در 20 کیلومتری پلدستی قرار دارد. دخمه سنگی شهر اورارتو با قدمتی 3000 ساله (هزاره اول) در سال 1347 به عنوان پناهگاه اورارتوها به عنوان اثر ملی به ثبت رسیده است.


خبر خاکستری


سد اروج محمد پلدشت

آب انبار اروج محمد پلدشت تنها یکی از مکان های فوق العاده در نوروز است.


انبار اروج محمد خبر خاکستری


تالاب گلو عرب

تالاب عرب گولو مانند نگینی در طبیعت آذربایجان غربی می درخشد، طبیعتی بکر و جدید که کمتر شناخته شده است و این تالاب یکی از زیباترین اکوسیستم های استان آذربایجان غربی در سه کیلومتری پلدشت قرار دارد.


عربگولو خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید