مرگ خاموش در کمین مسافران نوروزی یزد / مسافران مراقب مسمومیت با گاز مونوکسید باشید


زمان: 09:27
تاریخ انتشار: 14/29/1400
کد خبر: 1816686

رئیس روابط عمومی اورژانس استان یزد هشدار داد؛

سید حسین طباطبای ندوشن گفت: یک مورد مسمومیت با کو صبح امروز در محل اسکان مسافران نوروزی پارک اشکی در اورژانس ۱۱۵ گزارش شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسین طباطبایی ندوشن مدیر روابط عمومی استانداری یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به آغاز سفر در نوروز و کاهش شدید دمای هوا در استان یزد اظهار داشت: شروع سفر به نوروز می تواند خاطره خوشی برای نوروز باشد. هموطنان اما با بی احتیاطی و بی احتیاطی این سفرها می تواند برای همیشه تلخ ترین خاطره آنها شود.

طباطبایی افزود: متأسفانه ساعت 7:30 شب گذشته و همچنین ساعت 2 بامداد امروز 8 اسفند 2 مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در اورژانس یزد گزارش شد که هر دو مربوط به اسکان موقت مسافران در پارک اشکی اشکر «چادر زده بودند.

مدیر روابط عمومی استانداری یزد گفت: در این دو حادثه پنج نفر شامل 5 کودک و 2 زن به بیمارستان منتقل شدند که خوشبختانه هر پنج نفر از مسمومیت جان سالم به در بردند.

طباطبایی گفت: با توجه به سردی هوای روستاها در روزهای اخیر، مسافران گاهی اوقات در چادر یا خودروهای خود می مانند و از روش های نامناسبی مانند سوزاندن پیک نیک یا زغال برای گرم کردن استفاده می کنند که به شدت خطرناک است و گازگرفتگی باعث افزایش مونوکسید کربن می شود. مسافران نوروزی باید مراقب باشند که برای حفظ سلامت خود و خانواده خود از این اقدامات غیراصولی و خطرناک پرهیز کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید