آغاز فصل سرما و قاتل خاموشی که قربانی را به طرز فجیعی می رباید/ شهروندان البرزی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن آگاه نباشند.

ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779892

این روزها با شروع فصل سرما بخاری ها منازل مردم را گرم می کنند اما در صورت عدم نصب صحیح منجر به مسمومیت و مرگ شهروندان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاین روزها با شروع فصل سرما بخاری ها منازل مردم را گرم می کنند اما در صورت عدم نصب صحیح منجر به مسمومیت و مرگ شهروندان می شود.

برخی از افراد لوله های بخاری را در ظرف آب قرار می دهند و یا دودکش را از دریچه های آیفون خارج می کنند که اقدام بسیار خطرناکی است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

رئیس اورژانس البرز در آستانه فصل سرما به شهروندان توصیه کرد: مونوکسید کربن به قاتل خاموش معروف است زیرا بی سر و صدا قربانی می گیرد.

مهرداد بابایی به خبرنگار تیتریک می گوید؛ مسمومیت با ضعف، سردرد، گلودرد و سرفه شروع می شود و در صورت عدم درمان می تواند باعث سرگیجه، خواب آلودگی، کما و مرگ شود.

او ادامه داد؛ هنگام پاشش گاز به داخل خانه باید سریعا درها و پنجره ها باز شود و افراد محیطی را که باعث مسمومیت شده است را ترک کنند تا جانشان به خطر نیفتد.

استفاده از زغال در داخل خانه و روشن شدن خودرو در پارکینگ های سرپوشیده احتمال مسمومیت را افزایش می دهد، بنابراین در نصب بخاری باید به نکاتی توجه کرد.

یکی از آتش نشانان به تیتریک گفت: «دودکش باید بررسی شود. وجود گیره و شلنگ که فرسوده نشده باشند، شرط لازم برای نصب بخاری است.

جمالی ادامه می دهد؛ لوله بخاری باید به صورت شبانه روزی چک شود و افرادی در خانه هایی که دودکش ندارند باید لوله بخاری را از نما بلند کرده و با درپوش حکاکی شده نصب کنند.

هنگامی که اکسیژن کافی باشد، شعله بخاری آبی است، اما شعله های زرد و نارنجی نشان می دهد که گاز خارج نشده است و باید با بازکردن در و پنجره از مسمومیت جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید