مسمومیت 12 نفر با گاز مونوکسید کربن در مازندران/ مردم توصیه های اورژانس را جدی بگیرند

ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795475

رضا حبیبی از مسمومیت 12 نفر با گاز مونوکسید کربن در 24 ساعت گذشته در مازندران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا حبیبی ساراوی در گفت و گو با بلاغ اظهار داشت: شب گذشته کارشناسان فوریت های پزشکی اورژانس ۱۱۵ مازندران به ۱۲ نفر مسموم شده با گاز مونوکسید کربن مراقبت های پیش بیمارستانی ارائه و به مراکز درمانی منتقل کردند.
وی گفت: اولین مورد روز گذشته در منطقه سرخرود رخ داد که هشت نفر به دلیل عوارض ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار منتقل شدند. لازم به ذکر است که مجروحان چهار مرد و چهار زن هستند.
رئیس اورژانس مازندران افزود: دومین مورد در شهرستان چالوس بود که 4 نفر (2 مرد و 2 زن) با هم مسموم شدند که پس از انجام اقدامات اولیه توسط تیم های اورژانس به بیمارستان طالقانی شهر چالوس منتقل شدند. درمان بیمارستانی
وی گفت: با توجه به شروع سرما و استفاده از وسایل گرمایشی اعم از بخاری گازی، بسته بندی و … اطمینان از صحت دستگاه ها و خروج کامل دود از دودکش ها را فراموش نکنید.
این مسئول افزود: پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن ضروری است، در این راستا استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، اطمینان از مکش کامل و مناسب لوله های بخاری، بررسی عملکرد صحیح وسایل گرمایشی و بازکردن دودکش توصیه می شود.
حبیبی علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را مانند سردرد، سرگیجه، استفراغ، از دست دادن هوشیاری و در نهایت کما و مرگ ذکر می کند.
وی گفت: اولین و مهمترین اقدام برای نجات فردی که بر اثر گاز مونوکسید کربن و سایر گازها مسموم شده است، تامین اکسیژن (هوای تازه) است. به همین دلیل به محض مشاهده گاز گرفتن باید پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه به سرعت وارد اتاق شود و در صورت امکان گزش ها را به پنجره نزدیک کنید. منبع نشت گاز را شناسایی و قطع کنید و بلافاصله با 115 تماس بگیرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید