مرگ تلخ یک خانواده 3 نفره بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن


ساعت: 17:45
تاریخ انتشار: 08/01/1401
کد خبر: 1905375

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از حادثه دلخراش گازگرفتگی یک خانواده سه نفره در شهر بزین خبر داد و گفت: هر ساله مسمومیت با گاز مونوکسید کربن باعث مرگ خاموش تعدادی از هموطنان می شود که متاسفانه با شروع سرما. فصلی و به دلیل سهل انگاری خانواده استفاده از گازسوزهای خطرناک اولین حادثه گازگرفتگی در شیراز بود که منجر به فوت سه نفر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آتشپاد محمدهادی قانع درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت 21:58 شب گذشته 9 مهرماه، همسایگان در تماس با سامانه 125 مبنی بر بازداشت افراد و احتمال وقوع گازگرفتگی در یک منزل مسکونی واقع در شهرستان بزین قرار گرفتند. فرماندهی آتش نشانی شیراز بلافاصله تیم امداد و نجات ایستگاه 8 را به محل حادثه اعزام کرد.

قانع ادامه داد: این حادثه در طبقه همکف یک ساختمان سه طبقه رخ داد و طبق شواهد موجود و به گفته اهالی این خانواده سه نفره در آن منزل مسکونی حضور داشتند.

وی ادامه داد: آتش نشانان با حضور در محل متأسفانه با اجساد یک زن 40 ساله، یک مرد 45 ساله و یک کودک 7 ساله بیهوش مواجه شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه هر سه مصدوم را برای سیر مراحل قانونی تحویل عوامل انتظامی و به پزشکی قانونی تحویل دادند.

قانع تاکید کرد: این حادثه ناگوار به دلیل بی توجهی اعضای خانواده و استفاده از پکیج بدون دودکش رخ داد.

وی افزود: ایمنی پشته استک یعنی اطمینان از انتشار گاز مونوکسید کربن و تامین اکسیژن از محیط برای جلوگیری از مرگ خاموش، احتیاط های ایمنی را جدی می گیرد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در ابتدای فصل سرما از کارشناسان بخواهید تا سرویس، تنظیم و راه اندازی دستگاه ها و تجهیزات گازسوز، ایمنی محل نصب تجهیزات گازسوز (دودکش، شیلنگ گاز، اتصالات و … گیره ها، دریچه های تامین هوا و …) چک کنید.

کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به صورت رایگان از دودکش های منزل شما بازدید کرده و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل می کنند.

قانع یادآور شد: شهروندان می توانند با ارسال آدرس و شماره تلفن همراه خود به شماره 300045450125 به صورت رایگان در این طرح شرکت کنند که کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در اسرع وقت در محل اعلام شده حاضر شده و از دودکش ها بازدید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید