شهر بیجار در محاصره سگ های ولگرد / بی توجهی شوراها و شهردار صدای مردم را بلند کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دانا ؛ گسترش زندگی شهری، توسعه بی حد و حصر شهرها در طبیعت و گاه همجواری با کوه ها و جنگل ها از یک سو و رشد غیرمنطقی و غیراصولی حاشیه نشینان منجر به ایجاد فضای جدیدی می شود. پدیده ای به نام حیوانات بی خانمان هستند.

پدیده ای که از یک سو باعث ترس و وحشت شهروندان و شهرنشینان به ویژه در حاشیه شهرها و از سوی دیگر باعث بروز انواع بیماری ها و سرایت آن به انسان می شد.

این روزها به ویژه در شب شاهد تعداد زیادی سگ های ولگرد در خیابان های بیجار هستیم و این امر آسایش مردم را بر هم زده است اما متاسفانه اقدام جدی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

افزایش بی سابقه جمعیت سگ های ولگرد نارضایتی شهروندان را در پی داشته است و این اعتراضات شهروندان آواره به مسئولان تنها به برگزاری جلساتی در این راستا منجر شده است که تاکنون به نتیجه نرسیده و جمعیت سگ های ولگرد شهر هر روز در حال افزایش است. روز

4309b6f9 547a 49c6 9543 b876da9e5ff8 خبر خاکستری

کابوس حمله سگ ها باعث اختلال در رفت و آمد مردم به ویژه زنان و کودکان شده است

غرش سگ های ولگرد در برخی از خیابان ها و کوچه های شهر بیجار گلایه های زیادی را در بین شهروندان به همراه داشته است که طی آن برخی از شهروندان بیجاری در تماس با خبرنگار کرد خواستار رفع این مشکل شدند.

یکی از شهروندان بیجاری در گفت و گو با خبرنگار ما با گلایه از مسئولان گفت: مدتی است که تعداد سگ های ولگرد در خیابان ها و اطراف شهر افزایش یافته و شاهد تردد آزادانه این سگ ها هستیم. حیوانات در برخی از معابر.” خیابان ها.

وی با اشاره به ترس برخی از شهروندان از حضور سگ های ولگرد در خیابان ها، ادامه داد: وجود سگ های ولگرد در خیابان ها و معابر بیجار باعث ایجاد ترس در برخی از شهروندان به ویژه بانوان می شود و کارمندان باید فکری برای آن کنند.

پیری زاده یکی از اهالی اندیشه بیجار گفت: با وجود سگ های ولگرد در بیشتر شبانه روز هیچ نگهبانی در این منطقه وجود ندارد و همین موضوع باعث ایجاد رعب و وحشت در بین فرزندان ما شده است.

ddc80831 d349 486c b2e1 5ee5242614ea خبر خاکستری

سکوت شورا و شهردار غیر قابل تحمل است

یکی دیگر از شهروندان بیجاری به خبرنگار کُرد گفت: اعضای شورای شهر بیجار پس از جمع آوری آرای مردم هرگز سراغشان نیامدند تا بگویند درد شما چیست!

وی افزود: متاسفانه شهردار بیجار همچنان پشت میز خود نشسته است، نمی داند در داخل شهر چه می گذرد و بله قربانی مقامات عالی رتبه برای عزل و نصب در داخل شهرداری است.

مرادزاده گفت: ما با سگ های چوپان جولان نگهبان نداریم و نمی توانیم زن و بچه خود را به بیرون بفرستیم.

وی از بی توجهی شهرداری به وجود سگ های ولگرد در ساعات مختلف روز در سطح شهر گلایه کرد و افزود: واقعاً نمی دانم که کارمندان این شهر اینجا تنها زندگی نمی کنند، شب ها زوزه و گریه های سگ‌ها ما را از خواب محروم می‌کنند، نه خانواده‌هایی که بچه‌ها و بچه‌ها دارند.

عبور سگ های ولگرد بین وسایل مختلف شهری

از جمله نهادهای مسئول برای مقابله با افزایش جمعیت سگ های ولگرد در بیجار، دو متولی اصلی هستند. مرکز بهداشت به عنوان مدیر و شهرداری ها به عنوان پیمانکار. مرکز بهداشت خواهان ساماندهی جمعیت سگ های ولگرد از طریق زنده گیری و عقیم سازی آنها است، اما شهرداری ها معتقدند این امر به طور کلی یا حداقل در کوتاه مدت به دلیل بار مالی، کمبود امکانات و نبود زیرساخت های لازم امکان پذیر نیست.

161 مورد حیوان گزیدگی در بیجار به ثبت رسیده است

امیر مرسی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار در گفت و گو با خبرنگار کُردتوی گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون 161 مورد حیوان گزیدگی در شهرستان بیجار به ثبت رسیده است.

وی افزود: برای هر حیوان گاز گرفته حداقل سه و حداکثر 5 واکسن هاری باید تزریق شود و برای درمان هر نفر سه میلیون تن مجموعه درمانی تحمیل و در مجموع 500 میلیون تن هزینه می شود. در این دوره

مرسا گفت: این معضل با سرد شدن هوا تشدید می شود و علاوه بر تهدید سلامت عمومی و افزایش نارضایتی، هزینه زیادی را بر مجموعه درمانی بیجار تحمیل می کند.

در هر صورت نگرانی شهروندان بیجاری در خصوص مسائل و مشکلات حوزه شهری به ویژه معضل سگ های ولگرد کاملا بجاست اما امیدواریم مسئولان به ویژه اعضای شورا و شهردار بیجار برای رفع این مشکل تلاش جدی خواهد کرد. نگرانی مردم از نظر خطر جانی مشکلی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید