تشکیل 9 پرونده تخلف قطع درختان میوه در بیجار / بیش از 62 هزار اصله درخت بین نامزدهای بیجار توزیع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کدیر آرین رئیس اداره منابع طبیعی و آبفای شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: با توجه به اینکه طرح تنفس جنگلی در شمال کشور در حال انجام است و جنگل زدایی در این منطقه ممنوع است، دلالان چوب قاچاق می کنند و به منطقه هجوم می برند. مناطق غربی کشور بدون مجوز

وی افزود: امسال 9 پرونده به مساحت 50 مترمکعب در عرصه های منابع طبیعی اعم از درختان میوه و قطع درختان ممنوع تشکیل و طی مراحل رسیدگی و رای گیری به مراجع قضایی ارائه شد. “

رئیس اداره منابع طبیعی و مدیریت آب گفت: در شهرستان بیجار بیش از 62 هزار اصله درخت بین متقاضیان طرح کشاورزی و درخواست های شخصی توزیع شده است.

آرین خاطرنشان می کند: 54 هزار اصله نهال صنوبر و 8 هزار اصله نهال درخت زینتی از این تعداد متقاضی تحویل داده شده است که در حال حاضر در 37 هزار هکتار نهال صنوبر کاشته شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان 17 هکتار به طرح چوب بری اختصاص دارد و حدود 20 هکتار آن نیز بنا به درخواست شخصی کاشت و مراقبت شده است، گفت: فعالان منابع طبیعی گزارش خود را در خصوص تخریب، تصرف و برداشت غیرقانونی درختان به حفاظت منابع طبیعی اعلام کنند. کردستان در سال 1504.

دیدگاهتان را بنویسید