واکنش مجموعه های مختلف به احتمال قطع هزار اصله درخت کاج در اردکان


ساعت: 15:59
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885925

واکنش ها به قطع درختان کاج در اردکان ادامه دارد

خبر بهسازی بلوار شهید بهشتی اردکان و در پی آن قطع بیش از هزار اصله درخت کاج در چند هفته اخیر با واکنش های بسیاری همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ خبر بهسازی بلوار شهید بهشتی اردکان و قطع بیش از هزار اصله درخت کاج در چند هفته گذشته با واکنش های بسیاری همراه بوده است.

بسیاری از مردم این اقدام را از نظر زیست محیطی و به ویژه با توجه به شرایط خاص اردکان مضر دانستند و حتی برخی گفتند که این اقدام علاوه بر پیامدهای زیست محیطی که از نظر ترافیکی دارد، تغییر بلوار مذکور نه تنها ضروری نیست، بلکه می تواند خطرات ترافیکی نیز ایجاد کند.


اصلاح بلوار شهید بهشتی برای نجات جان مردم است

رئیس شورای شهر اردکان در این خصوص اعلام کرد: شورای شهر اردکان تصمیم گرفته است برای حفظ جان مردم طرحی را اجرا کند که برای افزایش امنیت و جان مردم، قطع درختان کاج و جایگزینی درختان میوه چند ساله در وسط بلوار الزامی است. مردم این چهارراه در حال نجات هستند، پروژه ای که 12 سال است اجرا نشده است، با کاشت درختان برگ ریز و ایجاد اکسیژن می توان این جهنم ایجاد شده توسط صنایع آلاینده را تا حدودی تحمل کرد.


در صورت قطع درختان کاج، نخل های 10 ساله جایگزین می شوند

سبزواری فرماندار اردکان در این خصوص به خبرنگار یزدرسا گفت: تصمیم بر این بود که درختان سوزنی برگ بلوار شهید بهشتی و بهسازی خیابان حذف شوند اما در حال حاضر هیچ درختی قطع نشده است.

وی افزود: این اقدام به تایید شورای ترافیک نیز رسیده است اما با اعتراض عده ای به این موضوع شهرداری فعلا این پروژه را برای بررسی بیشتر متوقف کرده است. بنابراین هنوز هیچ درختی قطع نشده و اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است.

فرماندار اردکان تصریح کرد: البته برای قطع درختانی که در دستور کار قرار گرفت، جایگزینی نیز در نظر گرفته شد و قرار شد با قطع درختان کاج نخیلات 10 ساله کاشته شود. اما در حال حاضر این موضوع هنوز بررسی نشده و تصمیم دقیق تری گرفته شده است. در صورت تصمیم برای قطع درختان کاج – که در حال حاضر در قسمت بلوار قرار دارند -؛ نخل های 10 ساله وسط بلوار تعویض می شود.


تغییر بلوار شهید بهشتی اردکان از نظر ترافیکی اشتباه است

اما محسن عطاری، کارشناس مهندسی راه و مشاور شهردار اردکان این اقدام را از منظر ترافیکی اشتباه می داند. وی به خبرنگار یزدرسا گفت: از نظر ترافیکی این اقدام اشتباه است و اگر مسئولان شهری اصرار زیادی دارند که این اقدام انجام شود چرا که در طرح تفصیلی این بلوار جاده پر سرعت است. باید به کمیته ماده پنج برود و در صورت تصویب در هیات ترافیک استان، در مورد مسائل زیست محیطی تصمیم گیری شود.

اطری تاکید کرد: این کار مطلقاً هیچ توجیهی برای تردد ندارد و در صورت انجام این اقدام سطح کارایی این بلوار کاهش یافته و باعث ایجاد خطر و تصادف می شود. در حال حاضر نزدیک به 20 باند وارد بلوار کندور می شود، اما در صورت حذف قطعه کندور، این خطوط مستقیما وارد بلوار می شود و این امر باعث افزایش تصادفات رانندگی می شود.

وی بیان کرد: از نظر زیست محیطی به عنوان شهروندی که سال ها در این شهر زندگی می کنم احساس می کنم قطع کاج های 50 ساله نمی تواند عقلانی باشد. حتی اگر مسئولین محترم قصد کاشت درختان دیگری مانند نخیلات 10 ساله در اردکان را داشته باشند می توانند این درختان را در سایر نقاط شهر بکارند زیرا در اردکان – کمتر از یک پنجم استانداری – با کمبود شدید فضای سبز مواجه هستیم. .


محیط زیست قدرت مقابله با قطع درختان شهر را ندارد

حبیبی پور معاون محیط زیست استان یزد نیز در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: به طور کلی ساماندهی پارک ها و فضای سبز فضای سبز درونی شهر است و سازمان حفاظت محیط زیست اختیار و قانونی برای رسیدگی ندارد. این موضوع.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید