فرش قرمز صنعتی غیر بومی اردکان/نیاز به ارزیابی تاثیرات فرهنگی-اجتماعی در اردکان


ساعت: 16:02
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893313

نوریان رئیس شورای شهر اردکان گفت: از 26 شهر کشور در اردکان مهاجر داریم و آمارها نشان می دهد که 45 هزار نفر از استان های غیر استان یزد و 10 هزار اتباع خارجی در اردکان حضور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود نوریان اردکانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به مشکلات اخیر مهاجرتی اردکان اظهار داشت: ارزیابی اثرات فرهنگی اجتماعی در صنایع اردکان انجام نشده و از نظر علمی کور است.

وی افزود: از 26 شهر کشور در اردکان مهاجر داریم و آمارها نشان می دهد که 45 هزار نفر از استان های غیر از استان یزد و 10 هزار اتباع خارجی در اردکان حضور دارند.

رئیس شورای شهر اردکان از همکاری اردکان با دانشگاه علامه طباطبایی تهران خبر داد و گفت: مکاتباتی با دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه مشارکت اجتماعی و حکمرانی در حوزه مهاجرین اردکانی انجام شده و تلاش می شود تا در اسرع وقت اطلاعات جمع آوری شود. ممکن است .

وی با اشاره به عدم انجام سرشماری 1400 در سال گذشته به دلیل وضعیت کرونا، گفت: نبود اطلاعات به دلیل وضعیت کرونا و عدم انجام سرشماری 1400 یکی از دلایل عدم آگاهی از تفاوت های فرهنگی است. در اردکان

نوریان اردکانی بیان کرد: تلاش شد تا با کمک شهرداری و در قالب جشنواره ها و مراسم مفرح وحدت فرهنگی در سطح شهر اردکان مسائل فرهنگی اجتماعی در قالب مسائل کودک، خانواده و جامعه آموزش داده شود.

وی افزود: باید تلاش شود تا تفاوت های فرهنگی در اردکان از نظر علمی و اصولی بررسی شود و متاسفانه در این زمینه بسیار کند پیش می رویم.

رئیس شورای شهرداری اردکان بر انجام فعالیت های هدفمند در حوزه فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و تصریح کرد: موضوعات مختلف در حوزه فرهنگی اجتماعی نیازمند فعالیت های میدانی دقیق و هدفمند است تا تاثیر آنها در بطن جامعه مشخص شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید