محصولات کنجدی اردکان ثبت ملی شد/ اردکان پایتخت محصولات کنجدی ایران است


ساعت: 19:01
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812748

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرآورده های کنجد اردکان به عنوان سرمایه این محصول در کشور می تواند یک برند غذایی معتبر حلال، سالم و دارای ارزش غذایی فراوان از ایران برای شرکت در جشنواره های بین المللی غذا باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه غذاهای حلال و سالم در دنیا طرفداران زیادی دارد و مسئولان کشور باید غذاهای سالم و حلال را برای دنیا به ایران بیاورند، گفت: همه ساله غذاهای سالم و حلال را برای دنیا به ارمغان بیاورند. جشنواره های بین المللی مختلفی در ارتباط با ورود غذاهای سالم و حلال در کشورهای مختلف برگزار می شود و محصولات کنجدی اردکان شرایط لازم از جمله غذای سالم و حلال را برای شرکت در این جشنواره های بین المللی دارد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ملی کنجد در اردکان می تواند حضور این محصول ارگانیک را در جشنواره های اینچنینی تسهیل کند و اگرچه عاملی برای معرفی و ثبت برند معتبر غذای حلال و سالم از ایران خواهد بود، اما پیشتاز خواهد بود. این امر اقتصاد بسیار خوبی را برای مردم مناطق کوچک کشور فراهم می کند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت های ملموس و ناملموس فراوان شهرستان های استان یزد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برای ثبت ملی و بین المللی، گفت: حدود 120 نوع گردشگری در کشور وجود دارد. جهان که یکی از آنها غذا است با برگزاری جشنواره های غذا می توانند این فرصت های منطقه ای را ارائه دهند و در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی تلاش کنند و گردش اقتصادی بسیار خوبی برای خود و منطقه خود فراهم کنند.

دشتی با بیان اینکه اردکان پایتخت محصولات کنجدی کشور است، خاطرنشان کرد: حلوا ارده اردکان سال ها پیش به ثبت ملی رسید و هم اکنون طرفداران زیادی در کشور و جهان دارد که امیدوارند این روند برای سایر محصولات کنجدی اردکان مانند. ارده، روغن کنجد، حلوای سوهان و… باید اتفاق بیفتد تا در نهایت بتوانیم تمامی محصولات کنجدی اردکان را در سطح ملی ثبت کنیم و این غذای سالم و ارگانیک را که ارزش افزوده مناسبی برای مردم کشور و جهان دارد ارائه کنیم. .

وی ادامه داد: در این زمینه با نمایندگان یونسکو در ایران مذاکراتی صورت گرفت و توافقات اولیه انجام شد. برای نهایی شدن باید مستندات و مراحل تکمیل شود تا بتوانیم ثبت ملی این محصولات سالم و حلال را در اسرع وقت انجام دهیم.»

دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای رشد اقتصادی کشور باید به اقتصادهای کوچک و منطقه ای توجه ویژه شود. معرفی و رشد این ظرفیت های فراوان شهرستان بسیار موثر خواهد بود و امیدواریم در دوران جدید انقلاب اسلامی این گونه جشنواره ها با شدت بیشتری برگزار شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید