ارائه غذاهای محلی فرصت های آیینی و فرهنگی اردکانی / برندسازی محصولات کنجدی از اولویت های گردشگری اردکان است.


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809783

حلوایی گفت: برندسازی محصولات کنجدی اردکان در اولویت است و باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، کمال حلوایی بخشدار اردکان صبح امروز در نشست هماهنگی دومین جشنواره ملی کنجد با اشاره به خواص بی شمار کنجد و فرآورده های کنجدی اظهار داشت: غذاهای محلی اردکان به ویژه کنجد این شهرستان دارای جایگاه ویژه در کشور

وی افزود: با توجه به کیفیت محصولات کنجدی در اردکان، مشتریان زیادی نه تنها از نقاط مختلف کشور بلکه از بازارهای بین المللی مایل به خرید این محصول از اردکانی هستند و همین امر باعث شده تا این شهرستان به عنوان پایتخت معرفی شود. محصولات کنجد.”

سرپرست بخشداری اردکان گفت: اما این محصولات آنطور که باید شناخته شده نیستند. وی گفت: برندسازی محصولات کنجدی اردکان یکی از اولویت هاست و باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

کمال حلوایی با اشاره به اینکه این روزها غذاهای محلی تبدیل به یک برند گردشگری شده است. وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره کنجد می تواند به ارتقای کیفیت و کمیت گردشگران ورودی به شهرستان کمک کند.

دبیر جشنواره ملی کنجد اردکان در این دیدار گفت: یکی از مواردی که می تواند فرصت های آیینی و فرهنگی اقوام مختلف کشورمان را در حوزه گردشگری به عنوان یکی از جاذبه ها معرفی کند، غذاهای محلی است.

محمدعلی بهجتی اردکانی با اشاره به اینکه شاهد تنوع زیادی در محصولات کنجدی اردکانی هستیم؛ وی افزود: توجه به غذاهای سنتی از نظر طبیعی بودن نه تنها سلامت بدن را مد نظر قرار می دهد، بلکه می تواند مقاصد گردشگری را با محوریت خلاقیت، فرهنگ و هنر بومی و محلی در اردکان تضمین کند.

وی در پایان گفت: تعدادی از غذاهای محلی اردکان در آینده نزدیک ثبت ملی خواهد شد. وی افزود: برای توسعه و برندسازی محصولات کنجدی این شهرستان باید با جدیت بیشتری به دنبال ثبت ملی و جهانی به عنوان میراث فرهنگی ناملموس و عضویت شهرستان اردکان در شبکه جهانی شهرهای خلاق غذا بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید