کارتخوان هوشمند فروش اجباری نان کنجدی را جمع آوری می کند/ قیمت یکسان نان در کرج می خواهیم


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880536

خجت الله نصیری گفت: متاسفانه فروش اجباری نان کنجدی در نانوایی ها دیده می شود و نانوا سعی می کند به هر قیمتی حتی با روش های غلط کسری هزینه را جبران کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الله نصیری رئیس اتحادیه نانوایان کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: خرید آرد فقط از طریق سامانه امکان پذیر است و متقاضیان برای خرید آرد از کارخانه ها باید جواز کسب داشته باشند.

نصیری افزود: هزار و 30 دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی های کرج توزیع شده و 240 دستگاه دیگر نیز در حال توزیع است که البته تمامی نانوایی های یارانه ای سطح شهر باید این دستگاه ها را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نان بربری با دو قیمت عرضه می شود، تصریح کرد: نانوایی های آزاد پز نان بربری را با قیمت 10 هزار تومان به فروش می رسانند اما در نانوایی های یارانه ای قیمت آرد کیسه ای 50 هزار تومان و نان 2 هزار و 500 تومان است.

نصیری همچنین قیمت نان لواش در نانوایی های یارانه ای را 500 و 650 تومان اعلام کرد و تصریح کرد: گندم یارانه ای 2 کیلویی 900 تومان و گندم یارانه ای یک کیلویی 665 تومان است که در نتیجه قیمت آرد و نان متفاوت خواهد بود

وی با اشاره به اینکه نان ساز توانایی خرید آرد به میل خود را ندارد، گفت: 250 نانوایی نوع 2 یارانه ای و 60 نانوایی نوع یک یارانه ای وجود دارد که ما تک نرخی برای نان می خواهیم اما نان محصول استراتژیک است و نمی توان آن را انجام داد.”

نصیری افزود: نانوا نمی تواند آرد سفید بخرد زیرا آرد لواش 15 درصد سبوس و 15 درصد سبوس دارد.

رئیس اتحادیه نانوایان کرج همچنین خاطرنشان کرد: 80 درصد آرد مرغوب در کمتر از 15 ثانیه پس از افتتاح محل فروش به کارخانه ها تحویل داده می شود و سایر نانوایی ها مجبورند به کارخانه هایی با آرد بی کیفیت مراجعه کنند.

نصیری گفت: متأسفانه فروش اجباری نان کنجدی در نانوایی ها دیده می شود و نانوا سعی می کند به هر قیمتی حتی با روش های نادرست کسری هزینه را جبران کند که با نصب کارت خوان هوشمند این مشکل برطرف می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید