اولین مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در اردکان ثبت شد


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896910

صدرالدینی رئیس بیمارستان ضیاء اردکان گفت: بیمار 28 ساله به عنوان اولین مورد تب کریمه کنگو در شهرستان اردکان شناسایی و تحت درمان قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن صدرالدینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: با توجه به منفی بودن تست کووید؛ همچنین با مشاهده عوارضی مانند کاهش شدید پلاکت، اختلالات کبدی و علائم تب و لرز، بدن درد، ضعف و بی حالی شدید، بیمار در بخش ایزوله بستری و اقدامات درمانی زیر نظر متخصص عفونی آغاز شد. . متخصص بیماری و پس از هشت روز با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شد.

فوق تخصص عفونی بیمارستان ضیایی نیز به تشریح وضعیت بیمار پرداخت و گفت: پس از ارسال نمونه، بیماری تب کریمه کنگو تایید شد و با اقدامات ویژه ایزوله سازی، چندین بار تزریق پلاکت و مراقبت های مستمر کارکنان بخش عفونی، وضعیت بیمار به سرعت بهبود یافت. .

وجیهه کارگر موفقیت در بهبودی بیمار را مرهون تشخیص زودهنگام و نتیجه تلاش تیمی به ویژه کارکنان بخش عفونی و همکاری شبکه بهداشت عنوان کرد و افزود: با توجه به ورود حیوانات غیرمجاز، خطر ابتلا به تب کریمه کنگو و تمام ترشحات این بیماران از مجاری تنفسی، ادرار، مدفوع، خون و غیره بسیار مسری است.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری خطرناک، کسانی که با دام و گوشت گرم در تماس هستند ضروری است؛ مطمئن شوید که ایمن و قانونی است.

باید بگویم؛ اولین مورد شناسایی تب کریمه در استان یزد زن جوانی بود که در یکی از بیمارستان های استان جان باخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید