چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به تب کریمه کنگو هستند؟


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884601

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد؛

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «تب کریمه کنگو» یک بیماری ویروسی است که در فصل گرم سال همزمان با تکثیر و تکثیر «کنه» شیوع می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، از جمله بیماری هایی که در ابتدای فصل گرما ظاهر می شود و بیشتر می شود، می توان به توده های پوستی، تب سه روزه، بیماری تیلر، بابزیوز و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد که به ویژه کریمه کنگو. تب بیشتر بین انسان و حیوان منتقل می شود.

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری خطرناک قابل انتقال به انسان است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویار احمد در این خصوص به خبرنگار ما گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که همزمان با زادآوری و تکثیر کنه در فصل گرما شیوع می یابد.

مختار رجایی فر با اشاره به اینکه این بیماری در گاو علائم خاصی ندارد، افزود: روش خاصی برای تشخیص آن در دام زنده نداریم و با مشاهده ذبح در کشتارگاه و سردخانه به مدت 24 ساعت در کشتارگاه، علت بیماری مشخص می شود. نابود شده است.


014914ec 682e 4437 b79d 57b51d197196 خبر خاکستری

وی تصریح کرد: در معرض خطر عمدتا دامداران، کشتارگاه ها، قصابان، کارکنان دامپزشکی، کارکنان شاغل در کشتارگاه ها و همچنین تمامی افرادی که با لاشه و دام های آلوده در تماس هستند هستند.

رجایی فر ادامه داد: افرادی که در بخش هایی از بیمارستان که بیماران مبتلا به CCHF یا تب کریمه کنگو وجود دارد و همچنین کارکنان آزمایشگاهی که با فرد مبتلا در تماس هستند، از جمله افراد در معرض خطر هستند.

کارشناسان بروز ناگهانی تب، سردرد، درد عضلانی در عرض سه روز و پس از سه روز علائم خونریزی در پوست به ویژه در قسمت بالایی بدن در امتداد خطوط زیر بغل را از علائم تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می دانند.


ae8ac6d1 013b 4022 abcf f4b6089d7e45 خبر خاکستری

برای پیشگیری از تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اقدامات زیر ضروری است:

1_ شهروندان گوشت خود را از فروشگاه های مجاز و دارای مهر دامپزشکی تهیه کنید.

2- به یاد داشته باشید هنگام برش گوشت از دستکش استفاده کنید.

3- در صورت بروز علائمی مانند تب ناگهانی، سردرد، درد عضلانی سریعا به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه نمایید.

4-گوشت را تا 12 ساعت در یخچال نگه دارید و سپس خوب بپزید و مصرف کنید.

5- در مورد جگر باید 48 ساعت در یخچال بماند و سپس خوب پخته و مصرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید