پرورش دهندگان در خطر ابتلا به تب کریمه کنگو هستند


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855533

مصطفی کنارکوهی گفت: تب کریمه در کنگو یک بیماری شایع بین انسان و حیوان است. این بیماری در حیوانات علائم خاصی ندارد، اما می تواند افراد را تا مرز مرگ سوق دهد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، مصطفی کنارکوهی مدیر عامل دامپزشکی خوزستان صبح دوشنبه در برنامه تلویزیونی شبکه استان خوزستان گفت: اقدامات آموزشی لازم در خصوص سمپاشی دام و اماکن به ویژه مکان های دارای سابقه بیماری به دامداران اعلام شده است.

وی با توجه به ۲ مورد ابتلا به تب کریمه در کنگو در خوزستان و فوت یکی از این افراد، افزود: بر اساس اطلاعیه مکتوب دانشگاه علوم پزشکی اهواز، یک مورد این بیماری در شادگان و مورد دوم این بیماری شناسایی شد. به صورت مکتوب شناسایی شد. این سرویس اطلاع رسانی نشده است.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: این بیماری در دام علائم خاصی ندارد اما می تواند افراد را تا مرز مرگ پیش ببرد.

وی افزود: نشستن زنده و خوردن خون عامل انتقال بیماری تب کریمه کنگو است، همچنین در صورت گازگرفتگی یا استفاده از احشاء دام بدون رعایت نکات بهداشتی، احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

قنارکوهی گفت: مردم برای کنترل تب کریمه کنگو گوشت مورد نیاز خود را از مکان های مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید اجساد از مکان های غیرمجاز خودداری کنند.

اسهال، پایین بودن پلاکت خون، خونریزی از اندام های حیاتی و نارسایی ریه از جمله علل مرگ و میر در مبتلایان به ویروس کریمه کنگو است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید