دامپزشکی: 57 مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور مشاهده شد/ فوت 5 نفر

دامپزشکی: 57 مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور مشاهده شد/ فوت 5 نفر

روز جدید امین اسدی مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گزارش داد: بر اساس آخرین گزارش در سال جاری 57 مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور مشاهده شده و متأسفانه پنج مورد از آنها فوت کرده اند.

امین اسدی روز دوشنبه گفت: متوفیان اهل استان اصفهان و استان های جنوبی کشور هستند اما نگرانی برای کنترل این بیماری وجود ندارد.

وی افزود: تب کریمه کنگو یک بیماری شایع در بین انسان و دام است که عامل آن ویروس است و با رعایت الزامات بهداشتی از سوی هموطنان جای نگرانی وجود ندارد و قابل کنترل و محدود است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس اقدامات ستاد ملی تب کریمه کنگو در کشور در سال جاری سه برابر شد به طوری که این فعالیت ها و اقدامات در حوزه فرهنگی، اطلاع رسانی و ترویجی تاثیر بیشتری داشت و تاثیرگذاری لازم را داشت.

اسدی تاکید کرد: هموطنان در ایام محرم و خارج از ماه محرم از خرید گوشت و دام از روزهای حاشیه جاده خودداری کنند زیرا از نظر بهداشتی مورد تایید نیست.

وی خاطرنشان کرد: هر گوشتی که دارای مهر و آرم سازمان دامپزشکی باشد عاری از هرگونه بیماری و مورد تایید کامل است.

وی یادآور شد: خیرین در ایام محرم برای دریافت نذری دام و گوشت به مراکز معتبر دامپزشکی و شهرداری ها مراجعه کنند.

وی همچنین توصیه کرد: قصاب باید دستکش بپوشد تا بلغم بدن حیوان با مخاط بدن، چشم، دهان و بینی قصاب تماس نداشته باشد تا باعث شیوع تب کریمه کنگو نشود.

اسدی همچنین یادآور شد: برای از بین بردن ویروس ناقل بیماری، گوشت باید با دستکش کار شود و گوشت به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود.

ویروس کریمه کنگو در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از سال 1393 تمامی کشتارگاه های صنعتی و سنتی استان به سیستم پیش سردکن مجهز شده و گوشت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری می شود. برای حذف عامل تب کریمه کنگو ایجاد می شود و گوشت را به این ترتیب نگهداری می کنند.

امیرحسین بهداد تاکید کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات بهداشتی و تمکین مردم هیچ موردی از ابتلا به ویروس کریمه کنگو در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید