شهرداری شیروان پناهگاه حیوانات ولگرد می سازد

ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790607

عینولا احمدی گفت: یک پناهگاه بی خانمان به مساحت 2000 متر مربع با اعتبار 167 میلیون تن در کنار کارخانه آسفالت قدیمی شیروان در حال ساخت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عینولا احمدی شهردار شیروان روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار عصرترک در شیروان گفت: این پناهگاه ظرفیت نگهداری از 300 تا 350 قلاده سگ را دارد و دارای امکاناتی مانند اتاق نگهبانی، انگل درمانی، واکسیناسیون و عقیم سازی است.

شهردار شیروان با بیان اینکه این حیوانات را بی خانمان، سرگردان، سرگردان یا رها شده در شهر می نامند، گفت: باید این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم که حیوانات نیز موجودات زنده هستند و باید به آنها احترام و توصیه کرد. در گفتمان مدیران به جای سگ های ولگرد باید بگوییم حیوانات ولگرد.

احمدی با ابراز امیدواری از راه اندازی این مرکز تا اوایل دی ماه افزود: واحد فناوری اطلاعات شهرداری در حال طراحی سامانه ای به نام یک روز در هفته به نام دوشنبه های زیبا، کمک های مردمی با حضور همکاران شهرداری درب منزل جهت برنامه ریزی تحویل غذا برای حیوانات است. از مرکز جمع آوری

وی ادامه داد: این سامانه با ارسال پیامک و درخواست کمک به انجمن، افراد را به حمایت از انجمن تشویق می کند.

شهردار شیروان با اشاره به رویکرد فرهنگی شهرداری در تمامی حوزه ها گفت: معتقدیم علاوه بر تعریض خیابان ها باید به فکر و اندیشه نیز توجه کرد و از این رو برای کار فرهنگی و فرهنگ سازی از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم و می کنیم. آماده همکاری با تمامی مراکز است.«ما سازمان ها و نهادهای فرهنگی هستیم.

احمدی گفت: بر این اساس مقرر شد برای حیوانات ولگرد و افرادی که مایل به نگهداری از حیوانات هستند با نظارت شهرداری شناسنامه تهیه شود و اداره دامپزشکی با هماهنگی این انجمن اقدام به واکسیناسیون رایگان کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید