متاسفانه از 15 شهرداری البرز فقط کرج پناهگاه سگ های ولگرد دارد/ حامیان حیوانات مجری ها را کتک زدند.


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842599

گلمرضا رضوانی گفت: متأسفانه همکاران ما برای جمع آوری سگ در مناطقی مانند جهانشهر کرج مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا رضوانی معاون خدمات شهری شهرداری کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: در حال حاضر دو مرکز نگهداری از سگ های ولگرد در کرج وجود دارد و تعداد سگ های این پناهگاه در بگستان 570 قلاده است.

رضوانی با اشاره به پرورش 535 قلاده سگ در این دره، افزود: روزانه به طور میانگین 35 قلاده سگ جمع آوری می شود که این به دلیل تماس شهروندان با 137 شهرداری کرج است و روزانه 8 قلاده سگ عقیم می شوند.

وی افزود: طبق دستورالعمل باید سگ ها پس از عقیم سازی در حاشیه شهرها رهاسازی شوند که متاسفانه در کرج 1200 حامی سگ داریم و حمایت آنها از سگ ها به گفته کارشناسان کار درستی نیست.

رضوانی افزود: زمانی که شهروندان غذای سگ را در اماکن عمومی می گیرند و آنها را به زاد و ولد وادار می کنند، نه تنها سیستم اکولوژیکی را مختل می کنند، بلکه به گفته کارشناسان عواقب زیادی نیز به دنبال دارد.

وی گفت: برای صدور سگ در کرج 5 پیمانکار داریم که دو پیمانکار اقدام به جمع آوری سگ و 2 پیمانکار نگهداری، یک پیمانکار عقیم سازی سگ و 6 میلیارد تن اعتبار در سال است.

رضوانی افزود: البرز با 15 شهرداری هیچ پناهگاهی برای سگ های ولگرد ندارد و تنها کرج از این فرصت برخوردار است در حالی که در سراسر استان چالش برای سگ ها وجود دارد این موارد دست به دست هم داده و شهروندان ناراضی هستند.

وی بیان کرد: خط تلفن 137 در دسترس شهروندان است و امیدواریم رسانه ها ما را در فرهنگ سازی برای جمع آوری سگ های ولگرد همراهی کنند، متاسفانه همکاران ما برای جمع آوری سگ ها در جهانشهر کرج مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

رضوانی ادامه داد: در فضای مجازی سوءاستفاده های مالی درباره سگ ها صورت می گیرد، عده ای شماره حساب اینستاگرام را ارائه می کنند و دلار از خارج از کشور به حساب آنها واریز می شود اما پلیس فتا با آن برخورد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید