کاهش تعداد بیماران جدید کرونری در تهران به کمتر از 150 نفر / واکسیناسیون گسترده عامل مهمی در کنترل این بیماری است.


ساعت: 21:11
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838843

سخنرانی دکتر زالی در مراسم گرامیداشت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

در مراسم گرامیداشت هفته سلامت که با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیئت مدیره و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه سلامت در تالار امام خمینی (ره) برگزار شد، از فعالان حوزه سلامت دانشگاه تجلیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مراسم گرامیداشت هفته سلامت که با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیئت مدیره و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه سلامت در دانشگاه عصر امام (ره) برگزار شد. تالار خمین، فعالان سلامت دانشگاه عالی بود.


هفته سلامت؛ یک رویداد جهانی با تمرکز بر سلامت

دکتر زالی هفته سلامت را یک رویداد جهانی و کانون توجه سلامت عنوان کرد و با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع در حیاط دانشگاه در هفته سلامت، این مراسم را جشنی در راستای تجلیل و پاسداشت مدافعان سلامت در کشور عنوان کرد. حوزه سلامت چه کسانی پیشتاز نبرد سخت قرن علیه تاج بودند.

وی افزود: این عید در شرایطی برگزار می شود که با همت والای شما فرزندان غیور حوزه بهداشت و درمان شرایط نسبتا مطلوبی در عرصه استانی و کشوری حاصل شده است.

b63caf17 cf52 4624 aee3 642e1694c55d خبر خاکستری


کاهش تعداد بیماران جدید کرونری در استان تهران به کمتر از 150 نفر

دکتر زالی گفت: امروز تعداد بیماران جدید در استان تهران از نظر کمبود یک رکورد است و برای اولین بار از زمان شروع همه‌گیری تاج، کمتر از 150 نفر فوت کرده‌اند و تهران دیروز فقط دو پا داشت.

وی افزود: امروز با دستان شما شاهد این دستاورد بزرگ هستیم. این موفقیت را به شما همکارانی که صاحبان اصلی فرآیند و بازیگران اصلی این نبرد هستید تبریک می گویم.

دکتر زالی تاکید کرد: این موفقیت ها نسبی است و نباید در عرصه ملی و استانی این بیماری را پایان یافته فرض کنیم و همچنان باید در ادامه نبرد با رعایت اقدامات بهداشتی، واکسیناسیون و … شرکت کنیم.

رئیس دانشگاه ابراز امیدواری کرد که با تلاش همکاران و حامیان سلامت از این دستاورد همچنان دفاع شود.


واکسیناسیون گسترده یک عامل مهم در کنترل بیماری است

وی تاثیر گسترده واکسیناسیون را یکی از عوامل اصلی کنترل بیماری عروق کرونر قلب می داند و گفت: شما در تهران صحنه های حماسی خلق کرده اید.

به گفته دکتر زالی، تاکنون 26 میلیون و 30 هزار واکسن در تهران تلقیح شده است که 39.5 درصد آن توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ساخته شده است. همچنین از 5 میلیون و 200 هزار واکسن از سومین دز تلقیح شده در استان تهران، 42 درصد توسط همکاران این دانشگاه اجرا شده است.


6395121f 1bae 4576 8976 9e632556a725 خبر خاکستری

وی تاکید کرد: عزیزم شما فراتر از وظیفه سازمانی خود تلاش کردید و با وجود سختی ها و چالش ها فداکارانه خدمت کردید و در روزهای سخت این نبرد حضور پررنگی داشتید.

دکتر زالی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم مستندسازی این وقایع تاریخی و حماسی دوران ولیعهد تاکید کرد و از تلاش های حامیان سلامت دانشگاه برای خدمت به مردم قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت و ارتقای شبکه سلامت را فرصتی بی نظیر برای حوزه سلامت می داند که باید قدردان آن بود و با تلاش مدیران و همکاران در حوزه بهداشت و درمان، شبکه بهداشت و درمان رشد کرده است.

وی با اشاره به توانمندی‌های استثنایی همکاران خود در حوزه بهداشت و درمان در دوران شیوع کرونا، گفت: بی‌تردید با همت عالی شما شاهد توسعه و ارتقای این سامانه شبکه خواهیم بود.

دکتر زالی با اشاره به طراحی برنامه های مختلف در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه، از ابلاغ سند ارتقای سیستم شبکه بهداشت و درمان قابل اجرا خبر داد.

رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود از زحمات تمامی همکاران در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه در دوران تاج گزاری تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان چالش ها و دغدغه های آنان برطرف شود.


سیاره سالم به همکاری بین المللی و همه سازمان ها بستگی دارد

دکتر سهرابی معاون بهداشت نیز هفته سلامت و یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را گرامی داشت و از زحمات و جانفشانی‌های همه همکاران سلامت در دوران شیوع کرونا قدردانی کرد.

وی هفته سلامت را فرصتی برای ارزیابی فعالان این حوزه و فراهم آوردن بستر مناسب برای ارائه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد.

دکتر سهرابی خاطرنشان کرد: تاج علیرغم تلخی اش درس های زیادی در زمینه های مختلف داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به شعار امسال هفته سلامت، سیاره ما، سلامت ما، گفت: وجه مشترک همه اپیدمی ها و همه گیری ها در 20 سال گذشته، انتقال بیماری های دامی به انسان است.

وی علت اصلی این امر را تعرض انسان به محیط زیست حیوانات و طبیعت، توسعه شهری، تخریب جنگل ها عنوان کرد که در عمل باعث انتقال انواع ویروس ها از حیوانات به انسان شده و سلامت انسان را به خطر می اندازد.

معاون بهداشتی دانشگاه آلودگی های شیمیایی، ریزگردها و استفاده نادرست از فناوری و همچنین استفاده نادرست از منابع آب زیرزمینی را از دیگر پیامدهای دخالت انسان در محیط زیست عنوان کرد.

دکتر سهرابی وجود محیط زیست و سیاره سالم را در گرو همکاری بین المللی و همه سازمان ها دانست و موفقیت اپیدمی اخیر را مرهون همکاری کشورهای مختلف و تبادل تجربیات آنها دانست.

وی گفت: سلامت همه کشورها در هم تنیده است و ما باید نگاهی جهانی به سلامت داشته باشیم و نمی توانیم فقط به منطقه خود نگاه کنیم.


54646fb6 06cb 4aba 9315 9b51e888b120 خبر خاکستری

وی همکاری و مشارکت بین ادارات و مشارکت مردم در حوزه سلامت را دو اولویت مهم در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه برشمرد.

دکتر سهرابی مشارکت مردم در مراقبت‌های بهداشتی را ذینفعان اصلی می‌داند، زیرا با خودمراقبتی، سبک زندگی سالم و دوری از عوامل خطر می‌توانند سلامت خود را بهبود بخشند و از بروز بسیاری از بیماران بکاهند.

دکتر سهرابی با اشاره به لزوم همکاری فرابخشی همه سازمان های بهداشتی یادآور شد: تنها 20 درصد حوزه سلامت در صلاحیت نظام سلامت است و مابقی خارج از این حوزه است.

وی ایجاد خانه های مشارکت مردمی در حوزه بهداشت و درمان را از جمله اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه در این زمینه در سه ماه اخیر عنوان کرد که با مشارکت 21 سازمان در راستای ارتقای سلامت جامعه فعالیت می کنند.

دکتر سهرابی در پایان از زحمات کلیه همکاران و دست اندرکاران بهداشت و درمان دانشگاه در زمان همه گیری تاج در جهت خدمت رسانی به مردم تقدیر و برای همه آنان آرزوی موفقیت و سلامتی کرد.


187b7336 d77b 4a94 a3f3 f39e393ae9e5 خبر خاکستری


یک کتابچه حاوی تصاویر نبرد را کشف کنید

پس از پایان مراسم، کتاب «تصویر یک نبرد» با حضور دکتر هال رئیس دانشگاه، دکتر سهرابی معاون بهداشت و مویگان کریمی مدیر روابط عمومی این دانشگاه معرفی شد.

این کتاب مصور روایتگر داستان قربانیان مدافعان سلامت در دوران همه‌گیری کرون است و در پنج فصل و 292 صفحه در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گردآوری و منتشر شده است. این عکس مجموعه ای از 75 جلسه در ستاد فرماندهی کرونا در تهران، 64 بازدید فرمانده و نزدیک به 400 عکس ماندگار از مدافعان سلامت تهران است که در طول 1000 روز خدمت ضبط و منتشر شده است.


1d42206b 6953 40b1 a335 bdfed285cf09 خبر خاکستری

در پایان این مراسم با حضور رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولین ارشد دانشگاه با اهدای لوح و هدایایی از فعالان حوزه سلامت دانشگاه و دانشجویان رشته نقاشی در جشنواره هفته سلامت تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید