نگرانی از روند افزایشی مبتلایان به کرونا در مازندران/ به کدام افراد باید «دوز چهارم» تزریق شود؟


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881573

عباس علیپور گفت: در روزهای اخیر موارد سرپایی ابتلا به کرونا در مازندران افزایش نسبی داشته است اما موارد بستری افزایش نیافته و فوتی نداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس علیپور در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: در روزهای اخیر موارد سرپایی ابتلا به کرونا افزایش نسبی داشته است اما موارد بستری افزایش نیافته و فوتی نداشته است.

وی افزود: در این شرایط توصیه ما به افرادی که 6 ماه از نوبت سوم واکسن می گذرد این است که نوبت چهارم خود را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود، تصریح کرد: حتی در خدمات عمومی به این نکته توجه نمی کنند که باید فرهنگ سازی شود.

علیپور تصریح کرد: بین 30 تا 40 درصد زائران عتبات و عالیات علائم بیماری داشتند و مورد آزمایش قرار گرفتند و نتیجه آزمایش آنها مثبت بود.

وی با بیان اینکه افزایش آمار مبتلایان به کرونا در مازندران نگرانی جدی است، خاطرنشان کرد: اگر زائران به مسائل بهداشتی و قرنطینه ای توجه نکنند، ممکن است باعث شیوع بیشتر این بیماری شوند.

در روزهای اخیر شاهد روند افزایشی موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران بوده ایم که نگران کننده است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند.

در این مدت 21 نفر از متهمان بستری، از بیمارستان ترخیص و درمان خود را در منزل ادامه خواهند داد.

در حال حاضر 73 بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 16 بیمار در بخش های ویژه بستری هستند.

در دانشگاه علوم پزشکی بابل هم اکنون 9 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بستری هستند که طی 24 ساعت گذشته 1 بیمار جدید بستری و 0 بیمار نیز ترخیص شدند.

همچنین یک بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

بر این اساس، با شناسایی 29 بیمار جدید کرونا، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی مازندران و بابل به 82 نفر رسید که حال 17 نفر وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید